Удосконалення конструкції та технології виготовлення кульової опори підвіски автомобіля

Автор(и)

  • Микола Миколайович Косіюк Хмельницький національний університет, Україна
  • Сава Андрійович Костюк Хмельницький національний університет,

DOI:

https://doi.org/10.26642/tn-2017-2(80)-153-158

Ключові слова:

кульовий шарнір, сферична поверхня, поверхневий шар, гетерогенна структура, зношування, зміцнення

Анотація

Обґрунтована необхідність удосконалення сферичних шарнірних з’єднань на прикладі кульової опори передньої підвіски легкового автомобіля. Мета роботи полягає в удосконаленні конструкції і технології виготовлення кульового шарніра підвіски автомобіля для поліпшення його експлуатаційних можливостей шляхом підвищення довговічності роботи сферичної трибосистеми «кульовий палець-вкладиш». Сформульовані шляхи підвищення довговічності сферичних шарнірних з’єднань конструкторсько-технологічними методами. Розглянуто основні фактори впливу на процес зношування сферичної трибосистеми «палець-вкладиш». З врахуванням існуючого досвіду і результатів проведених досліджень розроблено саморегульований кульовий шарнір з пружним елементом оригінальної конструкції. На основі кінематичної схеми виготовлення сфери, розроблено пристрій для токарної обробки неповної сферичної поверхні пальця високої точності. Для зміцнення неповних сферичних поверхонь поверхневим пластичним деформуванням розроблено статико-імпульсний пристрій, який забезпечує формування поверхневого шару з гетерогенною структурою, необхідними фізикомеханічними властивостями та геометрично визначеним мастилоутримуючим мікрорельєфом. Результати проведеної роботи планується узагальнити і використати для виготовлення конкурентоспроможних виробів, які містять деталі з неповними сферичними поверхнями.

Біографії авторів

Микола Миколайович Косіюк, Хмельницький національний університет

M.M. Kosiiuk

Сава Андрійович Костюк, Хмельницький національний університет

S.A. Kostiuk

Посилання

Suslov, A.G., Bez#jazychnyj, V.F., Panfilov, Ju.V. and others (2008), Inzhenerija poverhnosti detalej, in Suslov, A.G. (ed.), Mashinostroenie, Moskva, 320 p.

Gun, I.G. and others (2014), «Razrabotka, modelirovanie i sovershenstvovanie processov proizvodstva sharovyh sharnirov avtomobilej», Vestnik Magnitogorskogo gosudarstvennogo tehnicheskogo universiteta im. G.I. Nosova, No. 1 (45), pp. 52–57.

Kuz'menko, A.G. and Sytnik, S.V. (2010), «Razvitie metodov ispytanij na iznos i ih primenenie dlja sharovyh opor avtomobіlja», monografija, in book’s serija Teoreticheskaja i jeksperimental'naja tribologija, in 12 volumes, Vol. 11, HNU, Hmel'nickij, 222 p.

Sviders'kyj, V.P., Kyrychenko, L.M. and Pys'menjuk, O.F. (2005), «Pidvyshhennja znosostijkosti kul'ovoi' opory avtomobilja VAZ–2109», Visnyk HNU, No. 5, Ch. 1, Vol. 1, pp. 71–73.

Zajdes, S.A. (2016), «Sovremennoe sostojanie otdelochno-uprochnjajushhej obrabotki poverhnostnym plasticheskim deformirovaniem», Vestnik Irkutskogo gosudarstvennogo tehnicheskogo universiteta, Vol. 20, No. 10, pp. 28–34.

Kirichek, A.V., Solov'ev, D.L. and Lazutkin, A.G. (2004), «Tehnologija i oborudovanie statiko-impul'snoj obrabotki poverhnostnym plasticheskim deformirovaniem», Mashinostroeiie, Moskva, 288 p.

Kirichek, A.V. and Solov'ev, D.L. (2007), «Sozdanie geterogennoj struktury materiala statiko-impul'snoj obrabotkoj», STIN, No. 12, pp. 28–31.

Kirichek, A.V., Solov'ev, D.L. and Barinov, S.V. (2011), «Razrabotka parametrov dlja opisanija geterogennouprochnennoj struktury», Fundamental'nye i prikladnye problemy tehniki i tehnologii, No. 1 (285), pp. 63–66.

Kosijuk, M.M. and Kostjuk, S.A. (2017), «Pidvyshhennja dovgovichnosti ruhomyh sferychnyh sharnirnyh z’jednan'», Visnyk Hmel'nyc'kogo nacional'nogo universytetu, Serija Tehnichni nauky, No. 2, pp. 47–51.

Kosijuk, M.M. and Kostjuk, S.A. (2017), «Udoskonalennja konstrukcii' kul'ovogo sharnira pidvisky avtomobilja», Visnyk Hmel'nyc'kogo nacional'nogo universytetu, Serija Tehnichni nauky, No. 4, pp. 20–25.

Kosijuk, M.M. and Kostjuk, S.A., Hmel'nyc'kyj nacional'nyj universytet (2017), Pat. 116145 Ukrai'na, MPK F16C 11/06. Kul'ovyj sharnir [Ball joint], State Register of Patents of Ukraine, Kyi'v, UA, Pat. 116145.

Kosijuk, M.M. and Kostjuk, S.A., Hmel'nyc'kyj nacional'nyj universytet (2017), MPK B23B5/00. Prystrij dlja tochinnja zovnishnih sferychnyh poverhon' [A device for sharpening external spherical surfaces], State Register of Patents of Ukraine, Kyi'v, UA, Pat. 116147.

Kosijuk, M.M. and Kostjuk, S.A. (2017), «Formoutvorennja nepovnyh sferychnyh poverhon' na universal'nyh verstatah tokarnoi' grupy», Visnyk Hmel'nyc'kogo nacional'nogo universytetu, Serija Tehnichni nauky, No. 3, pp. 47–52.

Kosijuk, M.M. and Kostjuk, S.A., Hmel'nyc'kyj nacional'nyj universytet (2017), MPK B23B5/00. Prystrij dlja zmicnennja sferychnyh poverhon' [A device for strengthening spherical surfaces], State Register of Patents of Ukraine, Kyi'v, UA, Pat. 116148.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-12-15

Як цитувати

Косіюк, М. М., & Костюк, С. А. (2017). Удосконалення конструкції та технології виготовлення кульової опори підвіски автомобіля. Вісник ЖДТУ. Серія "Технічні науки", 1(2(80), 153–158. https://doi.org/10.26642/tn-2017-2(80)-153-158

Номер

Розділ

АВТОМОБІЛЬНИЙ ТРАНСПОРТ