Оцінка екологічного стану транспортних перехресть доріг за шумовим навантаженням від автотранспорту в місті Житомирі
DOI:
https://doi.org/10.26642/tn-2018-1(81)-12-16Ключові слова:
екологічний стан, інтенсивність, перехрестя, автотранспорт, шумАнотація
Зазначена проблема є щоденною, з загостреннями в часи пікових зростань інтенсивності транспортних потоків. Як показує дослідження літературних джерел це проблема середніх і великих міст всього цивілізованого світу. Її вирішенням займалось багато науковців країн-лідерів економічного розвитку. Це має продовження і на Україні: НУ «Львівська політехніка», Кіровоградський НТУ та інші.Вивчення набутого досвіду є корисним для ефективного розв’язання аналогічних або подібних проблем в нашому місті. Так науковці КНТУ вирішили подібну задачу оцінки екологічності за шумовим навантаженням від автотранспорту розробкою власної моделі його оцінки в м. Кіровограді. Однак, розробка Національного стандарту України ДСТУ-НБВ.1.1-33:2013 зобов’язує використання його для вирішення подібних задач.
Нами було поставлене завдання оцінки екологічності транспортних перехресть доріг м. Житомира, з використанням методики ДСТУ.
В процесі роботи було виявлено не повну придатність методики стандарту для умов руху транспортних потоків на перехрестях магістралей. Нами було запропоновано введення додаткових поправок для забезпечення можливості перенесення методики для прогону на перехрестя, де одночасно є прогон з рухомим потоком автотранспорту і працюючі двигуни зупинених автомобілів на перехресному напрямі руху.
Запропоновані уточнення були перевірені для типового перехрестя автотранспортних потоків міста експериментальним методом вимірювання розрахункового параметру еквівалентного рівня звуку спеціалізованими засобами за стандартною методикою.
Результати досліджень на основі уточненої стандартної методики показали перевищення санітарних норм для житлових районів міста з певним наближенням у 1,4 рази.
Посилання
Stol'berg, F.V. (2000), Ekologija mista (urboekologija), Libra, Kyi'v, 464 p.
Gutarevych, Ju.F., Zerkalov, D.V. and others (2008), Ekologija ta avtomobil'nyj transport, navch. posibnyk, 2nd, pererob. і dop., Aristej, Kyi'v, 296 p.
Fomenko, A.Ja., Beljatynskij, A.A. and Todorenko, N.E. (1979), Snizhenie avtotransportnogo shuma v gorodah, Tehnika, Kiev, 104 p.
Kachmar, R.Ja. (2013), «Ocinjuvannja ekologichnyh ta ekonomichnyh vtrat vid shumu transportnyh potokiv mista L'vova», Naukovo-vyrobnychyj zhurnal «Avtoshljahovyk Ukrai'ny», No. 1, pp. 10–13.
Bevz, O.V. and Magopec', S.O. (2013), «Ocinka dii' avtotransportnyh potokiv na akustychne seredovyshhe mis'koi' terytorii' (na prykladi mista Kirovograda)», Zbirnyk naukovyh prac' Kirovograds'kogo nacional'nogo tehnichnogo universytetu, Serija Tehnika v sil's'kogospodars'komu vyrobnyctvi, galuzeve mashynobuduvannja, avtomatyzacija, Vol. 26, pp. 71–78.
Tytarenko, V.Je. and Nesterenko, V.O. (2016), «Doslidzhennja ekologichnogo stanu transportnyh perehrest' za vykydamy avtomobil'nyh dvyguniv u misti Zhytomyri», Visnyk ZhDTU, Serija Tehnichni nauky, No. 2 (77), pp. 267–273.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Володимир Євгенійович Титаренко, Володимир Петрович Шумляківський, Володимир Ігорович Корніков, Катерина Миколаївна Мацкевич, Руслан Вадимович Соболевський
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського та у відкритому доступі в електронному архіві університету та на сайті журналу.