Результати експериментального дослідження впливу переміщення підресореної маси на поперечну стійкість автомобіля
DOI:
https://doi.org/10.26642/tn-2018-2(82)-11-20Ключові слова:
поперечна стійкість, експериментальне дослідження, автомобіль, моделювання, адекватність, математична модель, транспортний засіб, стійкість рухуАнотація
Досвід застосування бойових колісних машин вимагає розробки дієвих заходів, щодо контролю та оцінки показників поперечної стійкості руху автомобілів з високо розташованим центром мас, оскільки життєво необхідний швидкий рух у складних дорожніх умовах, таких транспортних засобів, пов’язаний із ризиком їх перекидання у процесі подолання штучних чи природніх перешкод. Сучасні системи контролю стійкості руху оцінюють відповідність кута повороту керованих коліс боковим прискоренням, що виникають під час руху по кривій, але не здійснюють оцінки наявного запасу стійкості прямолінійного руху машини до моменту початку здійснення маневру. Необхідність розробки подібних методів підтверджують експерти усіх відомих компаній, які здійснюють виробництво та оцінку безпечності транспортних засобів. Розроблено модель, яка дозволяє оцінити такий запас, та проведене експериментальне дослідження з підтвердження адекватності моделі та методу визначення критичних значень параметрів мікропрофілю місцевості реальному процесу подолання транспортним засобом одиночної перешкоди.Посилання
Bashyns'kyj, A.L. and Ostashevs'kyj, S.A. (2016), «Modeljuvannja povedinky pidresorenyh i nepidresorenyh mas avtomobilja v moment perehodu z goryzontal'noi' ploshhyny ruhu na pohylu», Naukovi notatky, Iss. 55, Рр. 16–21.
Bashyns'kyj, A. L. and Ostashevs'kyj, S. A. (2016), «Metod vyznachennja krytychnoi' vysoty pereshkody, jaku mozhe podolaty avtomobil' pry zadanij shvydkosti jogo prjamolinijnogo ruhu bez vtraty poperechnoi' stijkosti», Visnyk Zhytomyrs'kogo derzhavnogo tehnologichnogo universytetu, Serija tehnichni nauky, No. 2 (77), Pp. 42–46.
Bashyns'kyj, A.L. (2017), «Metod terminal'nogo upravlinnja poperechnoju stijkistju prjamolinijnogo ruhu avtomobilja na peresichenij miscevosti z zadanoju shvydkistju ruhu», Zbirnyk naukovyh prac' Nacional'noi' akademii' Derzhavnoi' prykordonnoi' sluzhby Ukrai'ny, Serija vijs'kovi ta tehnichni nauky, No. 26, Pp. 109–118.
Litvinov, A.S. and Farobin, Ya.E. (1989), Avtomobil': Teoriya ekspluatatsionnykh svoystv, uchebnik dlya vuzov po spetsial'nosti «Avtomobili i avtomobil'noe khozyaystvo», Mashinostroenie, Moskva, 240 p.
Sirota, V.I. and Sahno, V.P. (2011), Avtomobil’. Osnovi konstruktsii, teoriya, ArIstey, Kyi'v, 356 p.
Sahno, V.P. and Progniy, P.B. (2014), «Rozrobka komp’yuternoyi modeli avtopoyizda», Visnik Donetskoyi akademiyi avtomobilnogo transport, No. 2, Pp. 103–108.
Rotenberg, R.V. (1972), Podveska avtomobilya, 3rd, pererabot. i dop., Mashinostroenie, Moskva, 392 p.
Bashyns'kyj, A.L. and Ostashevs'kyj, S.A. (2016), «Metod ocinky poperechnoi' stijkosti avtomobilja pry nai'zdi na pereshkodu za umovy zcheplennja kolis», Zbirnyk naukovyh prac' Nacional'noi' akademii' Derzhavnoi' prykordonnoi' sluzhby Ukrai'ny, Serija vijs'kovi ta tehnichni nauky, No. 4 (70), Pp. 196–207.
Kionix (2011), «KXTIK-1004 Specifications Rev 3: 578-4177-1212201214», 55 p.
TATRA EXPORT (2011), Tekhnicheskie i ekspluatatsionnye kharakteristiki, Voennye avtomobili TATRA, stanom na 06 grudnja 2016, Koprshivnitse, 62 p.
DSTU (2007), Palyvo dyzel'ne. Tehnichni umovy, DSTU3868-99:2007, Viddil poligrafii' naukovo-tehnichnyh vydan' UkrNDISSI, Kyi'v, 12 p.
Rudenko, V.M. (2012), Matematychna statystyka, Centr uchbovoi' literatury, Kyi'v, 304 p.
Prikladnaya statistika (2002), Pravila proverki soglasiya opytnogo raspredeleniya s teoreticheskim, Р. ІІ, Neparametricheskie kriterii, R 50.1.037-2002, Standartinform, Moskva, 61 p.
Gavrylov, E.V, Dmytrychenko, M.F. and Dolja, V.K. (2005), Systemologija na transporti, pidruchnyk, u 5 kn., Kn. II Tehnologija naukovyh doslidzhen' i tehnichnoi' tvorchosti, Znannja Ukrai'ny, Kyi'v, 318 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Андрій Леонідович Башинський, Сергій Анатолійович Осташевський, Павло Михайлович Малахов
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського та у відкритому доступі в електронному архіві університету та на сайті журналу.