Порівняння експлуатаційних показників якості автотранспортних засобів

Автор(и)

  • Олександр Миколайович Іванушко Національний транспортний університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.26642/tn-2018-2(82)-53-62

Ключові слова:

властивості автомобіля, вибір конструкції, необхідний обсяг ресурсів, маршрут руху, порівняльний аналіз, показник ефективності

Анотація

Кожен автотранспортний засіб наділений своїми, індивідуальними властивостями, що передусім залежать від його конструкції. Підбираючи конструкцію автомобіля для виконання ним певних завдань, найчастіше за основний порівняльний параметр приймається собівартість перевезення 1 тони вантажу (або 1 пасажира), що не відображає в повній мірі придатність автомобіля до виконання свої функцій за певних виробничо-організаційних та експлуатаційних умов.
Обґрунтований вибір транспортного засобу повинен базуватися на можливості максимально його використовувати за заданих умов експлуатації і при цьому повинен зберігатися оптимальний баланс необхідних ресурсів для його функціонування.
У статті представлено концептуальний підхід до виконання порівняльного аналізу ключових експлуатаційних показників якості автотранспортних засобів, на прикладі вантажних автомобілів у специфікації самоскид і міксер. Було виконано обґрунтування цих показників і доведено їх значущість.
Також представлено результати апробації представленого підходу з використанням математичного моделювання режиму руху автомобілів на основі реального міського маршруту.
На основі порівняльного аналізу встановлено, що більш нові транспортні засоби, що мають високу вантажопідйомність, оптимально підібрані двигун із трансмісією, що забезпечують високу технічну швидкість, а також мають найбільші міжсервісні інтервали технічного обслуговування – дозволяють більш ефективно використовувати їхній потенціал у виробничій діяльності.

Біографія автора

Олександр Миколайович Іванушко, Національний транспортний університет

О.М. Ivanushko

Посилання

«Transportation and Regional Programs Division, Office of Transportation and Air Quality, U.S. Environmental Protection Agency» (2007), SmartWay Fuel Efficiency Test Protocol for Medium and Heavy Duty Vehicles. Working Draft, No. EPA420-P-07-003, Available at: https://nepis.epa.gov/Exe/ZyNET.exe/P1002KAD.TXT?ZyActionD=ZyDocument&Client=EPA&Index=2006+Thru+2010&Docs=&Query=&Time=&EndTime=&SearchMethod=1&TocRestrict=n&Toc=&TocEntry=&QField=&QFieldYear=&QFieldMonth=&QFieldDay=&IntQFieldOp=0&ExtQFieldOp=0&XmlQuery=&File=D%3A%5Czyfiles%5CIndex%20Data%5C06thru10%5CTxt%5C00000006%5CP1002KAD.txt&User=ANONYMOUS&Password=anonymous&SortMethod=h%7C-&MaximumDocuments=1&FuzzyDegree=0&ImageQuality=r75g8/r75g8/x150y150g16/i425&Display= hpfr&DefSeekPage=x&SearchBack=ZyActionL&Back=ZyActionS&BackDesc=Results%20page&MaximumPages=1&ZyEntry=1&SeekPage=x&ZyPURL

GOST 20306-90 (1991), Avtotransportnye sredstva. Toplivnaya ekonomichnost. Metody ispytaniy, Moscov, Standartinform Publ., 34 p.

Velikanov, D.P. (1962), Ekspluatatsyonnye kachestva avtomobiley, Avtotransizdat, Moscov, 395 p.

Vorkut, A.I. (1986), Hruzovye avtomobilnye perevozki, Vyshcha skkola, Kyiv, 447 p.

Zharov, K.S. (2014), Vybir ta obgruntuvannia typu avtomobilia-tiahacha avtopoizda velykoi vantazhopidiomnosti, abstact of diss. k.t.n, spec. 05.22.02, Nats. trans. un-t, Kyiv, 166 p.

Korpach, O.A. (2014), Polipshennia tiahovo-shvydkisnykh vlastyvostei i palyvnoi ekonomichnosti avtomobilia pry zmini potuzhnosti dvyhuna v shyrokykh mezhakh, abstact of diss. k.t.n, spec. 05.22.02, Nats. trans. un-t, Kyiv, 171 p.

Kravchenko, O.P. (2007), Naukovi osnovy upravlinnia efektyvnistiu ekspluatatsii avtomobilnykh poizdiv, abstact of diss. k.t.n, spec. 05.22.20, Khark. nats. avtomob.-dorozh. un-t, Kharkiv, 36 p.

Lysyi, O.V. (2016), Pidvyshchennia efektyvnosti ekspluatatsii avtomobilnykh poizdiv shliakhom upravlinnia yikh tekhnichnym stanom, abstact of diss. k.t.n, spec., 05.22.20, Khark. nats. un-t sil. hosp-va P. Vasulenka, Kharkiv, 177 p.

Litvinov, A.S. and Farobin, Ya.E. (1989), Avtomobil: teoriya ekspluatsionnykh svoystv, Mashinostroenie, Moscow, 237 p.

Litvinov, A.S. (1978), Teoriya ekspluatsionnykh svoystv avtotransportnykh sredstv, MADI, Moscow, 121 p.

Otenko, V.I. (2013), «Formuvannia analitychnoho instrumentariiu otsinky efektyvnosti diialnosti pidpryiemstva», Biznes Inform, No. 5, pp. 232–237.

Sakhno, V.P. and Korpach, O.A., (2012), «Otsinka tiahovo-shvydkisnykh vlastyvostei, palyvnoi ekonomichnosti ta toksychnosti avtomobilia pry vykorystanni dvyhuniv riznoi potuzhnosti», Visnyk Nats. trans. un-t, No. 1 (26), pp. 195–201.

Arinin, I.N., Konovalov, S.I. and Bazhenov, Yu.V. (2007), Tekhicheskaya ekspluatatsiya avtomobiley, Pheniks, Rostov na Donu, 314 p.

Farobin, Ya.E. and Shuplyakov, V.S. (1983), Otsenka ekspluathionnykh svoystv avtopoezdov dlya mezhdunarodnykh perevozok, Transport, Moscov, 200 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-29

Як цитувати

Іванушко, О. М. (2018). Порівняння експлуатаційних показників якості автотранспортних засобів. Вісник ЖДТУ. Серія "Технічні науки", (2(82), 53–62. https://doi.org/10.26642/tn-2018-2(82)-53-62

Номер

Розділ

АВТОМОБІЛЬНИЙ ТРАНСПОРТ