Визначення витрати палива та концентрацій шкідливих речовин за прогріву двигуна легкового автомобіля в умовах низьких температур середовища

Автор(и)

  • Наталія Олександрівна Кухтик Національний транспортний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.26642/tn-2018-2(82)-88-93

Ключові слова:

автомобіль, прогрів двигуна, витрата палива, відпрацьовані гази, концентрації шкідливих речовин

Анотація

Останнім часом спостерігається швидкий ріст використання автомобільного транспорту і концентрація його в містах. Це є причиною того, що забруднення атмосферного повітря відпрацьованими газами автомобілів в даний час розглядається як найбільш гостра проблема.
Ступінь забруднення атмосферного повітря залежить, в першу чергу, від якісного і кількісного складу відпрацьованих газів. На вміст шкідливих речовин у відпрацьованих газах автомобілів впливає низка важливих факторів: тип двигуна і особливості його конструкції, його технічний стан, режими роботи та інші фактори.
Досліджено методи прогріву автомобільного двигуна та їх вплив на витрату палива та динаміку зміни концентрацій шкідливих речовин. Встановлено, що метод прогріву двигуна суттєво впливає як на час прогріву двигуна і нейтралізатора, так на і витрату палива двигуном автомобіля та на зниження концентрацій оксиду вуглецю і вуглеводнів при виході на робочий режим. Визначено комбінований режим, який при встановленні оптимальних співвідношень часу прогріву в режимі холостого ходу і в русі найбільш доцільний.
Отримані дані для подальшої оцінки методів з точки зору забруднення автомобілем навколишнього середовища.

Біографія автора

Наталія Олександрівна Кухтик, Національний транспортний університет

N.O. Kukhtyk

Посилання

Verkhovnа Radа Ukrayiny (2017), «Pro vnesennya zmin do Zakonu Ukrayiny «Pro deyaki pytannya vvezennya na mytnu teritoriyu Ukrayiny ta reyestratsiyi transportnykh zasobiv», otnosytelʹno Posylennya adaptatsiynoyi spromozhnosti ta poetapna zaprovadzhennya v Ukrayini mizhnarodnikh ekolohichnykh vymoh do transportnykh zasobiv», No. 32, st. 345.

Oberemok, V.Z., and Yurkovskiy, I.M. (1979), Pusk avtomobilʹnykh dvyhuniv, Transport, Moscow, 118 p.

Gutarevich, Yu. (1985), Snizheniye vrednykh vybrosov i raskhoda topliva dvigatelyami avtomobiley putem optimizatsii ekspluatatsionnykh faktorov, Doctor’s thesis of diss., KADI, Kyiv, 538 р.

Reznik, L.G., Romalis, G.M. and Charkov, S.T. (1985), Prisposoblennost' avtomobiley k nizkim temperaturam vozdukha, TGU, Tyumen', 105 p.

Kuznetsov, E.S., Boldin, A.P., Vlasov, V.M. and others (2001), Tekhnicheskaya ekspluatatsiya avtomobley, Nauka, Moscow, 535 p.

Gutarevich, Yu.F, and Symonenko, R.V. (2002), «Vplyv sposobu prohrivu benzynovoho dvyhuna na palyvno ekonomichnistʹ ta ekolohichni pokazately avtomobilya», Systemni metody keruvannya, tekhnolohiya ta orhanizatsiya vyrobnytstva, remontu y ekspluatatsiyi avtomobiliv, Zbirnyk naukovykh pratsʹ, NTU, TAU, Kyiv, Iss. 15, Pp. 73–77.

Symonenko, R.V. (2003), Pokrashchennya palivnoyi ekonomichnosti y ekolohichnykh pokaznikiv avtomobiliv shlyakhom ratsionalʹnoho prohrivu yikh dvyhuniv, k.t.n. thesis of diss., Kyiv, 210 p.

Hrytsuk, I.V., Dobrovolʹsʹkyy, O.S. and Adrov, D.S. (2012), «Vplyv parametriv y rezhimiv roboty systemy kombinovanoho prohrivu na palyvno ekonomichnistʹ y ekolohichni pokazately dvyhuna vnutrishnʹoho z·horannya», Visnyk SevNTU, zbirnyk nauk. pratsʹ, Seriya Mashinopriladobuduvannya ta transport, SevNTU, Sevastopolʹ, Iss. 134 Pp. 172–175.

Trifonov, D. (2016), «Pidvyshchennya efektivnosti neytralizatsiyi vidpratsʹovanikh haziv dvyhuna z iskrovim zapalyuvannya v rezhimi prohrivu», Systemy i środki tranaportu samochodowego. Wybrane zagadnienia. Systems and means of motor transport, Selected problems, Seria Transport, Monografia, No. 7, Rzezów, Pp. 195–202.

Trifonov, D.M. (2018), Polipshennya palivnoyi ekonomichnosti y ekolohichnykh pokaznikiv avtomobilya vykorystannya teplovykh akumulyatoriv fazovoho perekhodu dlya prohrivu dvyhuna, k.t.n. thesis of diss., Kyiv, 236 p.

Kukhtyk, N.O. (2017), «Prohriv katalitichnoho neytralizatora posle zapusku kholodnoho dvyhuna y eho vplyv na efektyvnistʹ neytralizatsiyi zabrudnyuyuchoyu rechovyny», Visnyk natsionalʹnoho transportnoho universytetu, Seriya Tekhnichni nauky, Naukovo-tekhnichnyy zbirnyk, NTU, Kyiv, Iss. 1 (37), Pp. 195–202.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-29

Як цитувати

Кухтик, Н. О. (2018). Визначення витрати палива та концентрацій шкідливих речовин за прогріву двигуна легкового автомобіля в умовах низьких температур середовища. Вісник ЖДТУ. Серія "Технічні науки", (2(82), 88–93. https://doi.org/10.26642/tn-2018-2(82)-88-93

Номер

Розділ

АВТОМОБІЛЬНИЙ ТРАНСПОРТ