Вплив на потужність двигуна колісної машини механічних втрат при відключенні циліндрів

Автор(и)

  • Андрій Олександрович Молодан Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.26642/tn-2018-2(82)-105-110

Ключові слова:

зміна, потужність, механічні втрати, колісна машина, двигун, відключення циліндрів

Анотація

Запропонована методика розрахунку механічних втрат, яка дозволяє з точністю близько 10 % визначати вплив кількості відключених циліндрів на ефективну по-тужність двигуна, потужність механічних втрат і механічний ККД.
Встановлено, що при відключенні половини циліндрів: номінальна потужність станове 35–40 %, розбіжність експериментальних і розрахункових результатів коефіцієнта зміни потужності механічних втрат не більше 8 %; розбіжність розрахункових і експериментальних результатів коефіцієнта навантаження по потужності не більше 5 %; механічний ККД при завантаженні 48 % підвищується на 7 %. Із збільшенням кількості відключених циліндрів в двигуні, збільшується потужність механічних втрат та зменшується механічний ККД.
Встановлено кореляційний зв’язок механічного ККД та ефективної потужності двигуна: із збільшенням кількості відключених циліндрів (факторна ознака) в двигуні, збільшується потужність механічних втрат (результативна ознака) та зменшується механічний ККД.

Біографія автора

Андрій Олександрович Молодан, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

A.Molodan

Посилання

Kucyj, P.V. (2015), Polipshennja ekspluatacijnyh pokaznykiv transportnyh zasobiv v neustalenyh rezhymah optymizacijeju sposobu reguljuvannja dyzeliv, k.t.n. thesis of diss., Spec. 05.22.20, NTU, Kyi'v, 206 p.

Januljavychus, A., Puppyns, G. and Juostas, A. (2010), «Ocenka nagruzhennosti dvigatelja pri jekspluatacii traktora», Traktory i sel'hozmashiny, No. 4, Pр. 45–48.

Surkin, V.I., Fedoseev, S.Ju. and Petelin, A.A. (2012), «Analiz izmenenija mehanicheskih poter' dizelja traktorno-transportnogo agregata pri otkljuchenii chasti cilindrov», Dostizhenija nauki i tehniki APK, No. 7, Pр. 80–82.

Mustjakimov, R.N. (2010), Povyshenie jeffektivnosti ispol'zovanija MTA za schet kontrolja i ocenki polnoty zagruzki dvigatelja, Abstract of diss. k.t.n., Spec. 05.20.03, Penza, 19 p.

Federal'noe agentstvo po tehnicheskomu regulirovaniju i metrologii (2009), «Spravochnyj dokument po nailuchshim dostupnym tehnologijam obespechenija jenergojeffektivnosti, available at: http://www.ippc-russia.org/content/id/ru/ 207.html

Rukovodstvo po jenergosberezheniju koncerna Du Pont (SShA), Jenergeticheskij menedzhment (1997), Izd-vo «Chuvashija», Nizhnij Novgorod, 223 p.

Krylova, N. (1977), «O pogreshnostjah sposobov opredelenija mehanicheskih poter' v dvigateljah vnutrennego sgoranija», Trudy MvTu, No. 257, Pр. 59–70.

Molodan, A.A. (2011), Ocenka tehnicheskogo sostojanija cilindro-porshnevoj gruppy dvigatelja s uchetom razdelenija potokov gazov, prohodjashhih v karter, k.t.n. thesis of diss., Spec. 05.22.20, HNADU, Har'kov, 184 p.

Bashirov, R.M., Husainov, V.N. and Minnigaleev, A.M. (2011), Metodika issledovanija dizelej reguliruemyh propuskom vpryska topliva, BGau, Ufa, 112 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-29

Як цитувати

Молодан, А. О. (2018). Вплив на потужність двигуна колісної машини механічних втрат при відключенні циліндрів. Вісник ЖДТУ. Серія "Технічні науки", (2(82), 105–110. https://doi.org/10.26642/tn-2018-2(82)-105-110

Номер

Розділ

АВТОМОБІЛЬНИЙ ТРАНСПОРТ