Дослідження процесу буксування одиничного автомобільного колеса
DOI:
https://doi.org/10.26642/tn-2018-2(82)-111-117Ключові слова:
одиничний колісний рушій, пневматична шина, сипучий ґрунт, взаємодія, реактивна сила, протектор, коливання, прохідність, буксуванняАнотація
У роботі наведено аналіз відомих досліджень, пов’язаних із вивченням особливостей взаємодії автомобільного колеса з сипучим ґрунтом. На основі аналізу стану вивченості питання моделювання буксування автомобільного колеса, обґрунтовано актуальність дослідження процесу буксування колеса на сипучому ґрунті, сформульовано мету та завданнядослідження. Запропоновано розрахункову схему буксування колеса з еластичною шиною на сипучому ґрунті. Представлено математичну модель та результати моделювання буксування
колеса з еластичної шиною на сипучому ґрунті. На основі порівняння результатів моделювання та результатів експерименту, проведеного раніше, доведено адекватність запропонованої математичної моделі буксування автомобільного колеса з еластичною шиною на сипучому
ґрунті. Визначено амплітудно-частотні характеристики коливальних процесів, що протікають в контакті пневматичної шини з ґрунтом, та характер впливу експлуатаційних та
конструктивних факторів на ці процеси. Висуната гіпотеза про необхідність врахування реактивних сил, що діють на колесо при буксуванні в наслідок викиду частини ґрунту із зони взаємодії протектора шини із сипучим ґрунтом. Запропоновано математичну модель для визначення реактивної сили, що діє на колесо при буксуванні у наслідок викиду частини ґрунту із зони взаємодії протектора шини із сипучим ґрунтом. Запропоновано методику розрахунку
повного тягового зусилля на колесі при його буксуванні на сипучих ґрунтах, що враховує реактивну силу, яка виникає внаслідок викиду частини ґрунту із зони взаємодії протектора
пневматичної шини із сипучим ґрунтом.
Посилання
Govorushchenko, N.Ya. (1999), Sistemotekhnika transporta (na primere avto-mobil'nogo transporta), RIO KhGADTU, Kharkiv, 468p.
Grabar, I.G., Opanasjuk, Je.G. and Begers'kyj, D.B. (2007), «Kinematyka ta dynamika procesiv vzajemodii' pnevmatychnoi' shyny z sypuchymy g'runtamy», Visti avtomobil'no-dorozhn'ogo instytutu: Naukovo-vyrobnychyj zbirnyk, Gorlivka, No. 1(14), Pp. 114–117.
Grabar, I.G., Opanasjuk, Je.G., Mozharovs'kyj, M.M., Begers'kyj, D.B. and Opanasjuk, O.Je. (2006), «Metodologija doslidzhennja processu vzajemodii' modeli protektora pnevmatychnoi' shyny z gruntom», Visnyk ZhDTU, Seriya Tehnichni nauky, No. III (36), Pp. 11–19.
Enaev, A.A., Glazyrin, Yu.M., Shaldykin, V.P. and Yatsenko, N.N. (1982), «Uprugost' i dempfirovanie shin pri sovmestnom radial'nom i tangentsial'nom nagruzhenii», Avtomobil'naya promyshlennost', № 7.
Zimelev, G.V. (1957), Teoriya avtomobilya, Voen. izdat., Moscow, 454 p.
Knoroz, V.I., Klennikov, E.V., Petrov, I.P., Shelukhin, A.S. and Yur'ev, Yu.M. (1976), Rabota avtomobil'noy shiny, Transport, Moscow, 238 p.
Kosharnyy, N.F., (1981), Tekhniko-ekspluatotsionnye svoystva avtomobiley vysokoy prokhodimosti, Vishcha shkola, Kiev, 208 p.
Lysenko, M.P. (1980), Sostav i fiziko-mekhanicheskie svoystva gruntov, Nedra, Moscow, 272p.
Sirota, V.I. (1973), Issledovanie protsessa buksovaniya avtomobil'nykh shin, abstract of dis., Kiev, 24 p.
Stefanovich, Yu.G. (1962), «O vliyanii kolebaniy krutyashchego momenta v transmissii avtomobilya na ego prokhodimost' po snegu i pesku», Tr. NAMI Tsentr.n.-i. avtomob. I avtomotorn. in-t., Iss. 45., pp. 99–108.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Євген Григорович Опанасюк, Дмитро Богданович Бегерський, Юрій Олександрович Кубрак, Олександр Євгенович Опанасюк
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського та у відкритому доступі в електронному архіві університету та на сайті журналу.