Вдосконалення методу діагностики циліндро-поршневої групи двигуна автомобіля

Автор(и)

  • Ірина Юріївна Сараєва Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Україна
  • Михайло Валерійович Мілентьєв Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.26642/tn-2018-2(82)-136-142

Ключові слова:

автомобіль, двигун, циліндр, поршень, кільце, камера згоряння, тиск, діагностика, параметр, комп’ютер

Анотація

В роботі наведені результати удосконалення процесу діагностування герметичності камери згоряння бензинових двигунів стосовно до сучасних автомобілів. Доведена статистична гіпотеза про нормальний розподіл випадкової величини компресії. Отримані рівняння регресії випадкової величини компресії від обертів двигуна. Регресійна модель також враховує кількість клапанів на циліндр. Формалізована модель постановки діагнозу технічного стану двигуна, а саме герметичності камери згоряння. Визначений діапазон діагностичних параметрів з оцінки герметичності камери згоряння бензинового двигуна сучасних моделей. Виконані експериментальні дослідження на автомобілях різних європейських та азіатських марок.
За допомогою тензометричного методу вимірювання з подальшим аналогово-цифровим перетворенням сигналу виконані вимірювання діагностичних параметрів; з використанням методів математичної статистики проведена обробка експериментальних даних. Застосувавши метод регресійного аналізу, встановлено кореляційний зв'язок між величиною компресії і частотою обертання колінчастого валу; методом толерантних меж встановлена межа допустимої величини компресії; з використанням теоретичних методів аналізу, синтезу, моделювання і булевої алгебри формалізовано процес діагностування.
На основі вдосконаленого методу діагностування, що оцінює технічний стан циліндро-поршневої групи та герметичність клапанів двигуна за трьома діагностичними параметрами: різниця компресії між циліндрами, темп наростання компресії, тиск картерних газів, – розроблена статистична модель, що дозволяє на відміну від існуючих детермінованих моделей локалізувати несправність циліндро-поршневої групи та герметичності клапанів двигуна та формалізувати процес автоматизованої постановки технічного діагнозу.

Біографії авторів

Ірина Юріївна Сараєва, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

I.Y. Sarayeva

Михайло Валерійович Мілентьєв, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

M.V. Milentyev

Посилання

Khrulev, A.E. (2000), Remont dvigateley zarubezhnykh avtomobiley, Za rulem, M., 440 р.

Yurchenko, A.M., Bazhynov, O.V., Varfolomyeyev, V.M. and others (1993), Praktyka diahnostuvannya avtomobiliv, in Yurchenka, A.M. (ed.), NMK VO, K., 216 р.

Sarayeva, I.YU. and Beketov, D.V. (2010), «Analiz metoda diagnostirovaniya tsilindroporshnevoy gruppy dvigatelya s ispol'zovaniyem oborudovaniya firmy Bosch», Avtomobil'nyy transport : sb. nauch. tr. KHNADU, KH., Iss. 27, Pp. 199–202.

Koshovyy, M.D. and Sarayev, I.YU. (2010), «Matematychne zabezpechennya protsesu diahnostuvannya tsylindro-porshnevoyi hrupy dvyhuna», Otkrytye ynformatsyonnye y kompʹyuternye yntehrovannye tekhnolohyy: sb. nauch. tr., Nats. aérokosm. un-t «KHAY», Kharʹkov, Iss. 47, Рр. 131–135.

Sarayeva, I.YU. (2011), «Doslidzhennya zakonu rozpodilu vypadkovoyi velychynykompresiyiyi», Avtomobylʹnyy transport : sb. nauch. tr. KHNADU, KH., Iss. 29, Рр. 199–202.

Sarayeva, I.YU. (2011), «Regressionny analiz sluchayno velichiny kompressii», Otkrytyye informatsionnyye i komp'yuternyye integrovannyye tekhnologii: sb. nauch. tr., Nats. aerokosm. un-t «KHAI», Khar'kov, Iss. 51, Рр. 105–110.

Kukov, S.S., Gritsenko, A.V. and Bakaykin, D.D. (2016), «Sovershenstvovaniye protsessa diagnostirovaniya tsilindroporshnevoy gruppy», Materialy LV Mezhdunar. nauch.-tekhn. konf. «Dostizheniya nauki agropromyshlennomu proizvodstvu», FGBOU VO Yuzhno-Ural'skiy GAU, Chelyabinsk, Рр. 77–82.

Filippova, Ye.M. and Nikolayev, Ye.V. (2011), «Opredeleniye tekhnicheskogo sostoyaniya tsilindroporshnevoy gruppy po raskhodu karternykh gazov», Trudy GOSNITI, Vol. 108, Р. 91.

Shcheglov, V.A. (2015), «O vozmozhnosti diagnostiki tsilindro-porshnevoy gruppy DVS metodom chastotno-amplitudnogo analiza signala vibratsii s ispol'zovaniyem veyvlet-analiza», Vestnik nauki i obrazovaniya Severo-Zapada Rossii, Vol. 1, No. 3, Рр. 49–56.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-29

Як цитувати

Сараєва, І. Ю., & Мілентьєв, М. В. (2018). Вдосконалення методу діагностики циліндро-поршневої групи двигуна автомобіля. Вісник ЖДТУ. Серія "Технічні науки", (2(82), 136–142. https://doi.org/10.26642/tn-2018-2(82)-136-142

Номер

Розділ

АВТОМОБІЛЬНИЙ ТРАНСПОРТ