Визначення складності автобусного маршруту за умовами експлуатації
DOI:
https://doi.org/10.26642/tn-2018-2(82)-160-165Ключові слова:
маршрутна мережа, складність маршруту, транспортний процес, перешкоди, умови експлуатаціїАнотація
Технічна експлуатація, як підсистема автомобільного транспорту, є суттєво впливовою на ефективність перевізного процесу і потребує постійної досконалості, а саме: за рахунок об’єктивного нормування (коригування) показників роботи на маршруті з урахуванням умов експлуатації рухомого складу.Для детального аналізу швидкісних якостей і паливної економічності автобусу, при роботі на міських маршрутах, досить корисним являється експериментально-розрахунковий метод дослідження, який передбачає отримання експериментальних вихідних даних і використання їх для відповідних розрахунків через визначені критеріїв складності автобусного маршруту.
Важливим фактором для досконалого нормування витрати палива в умовах міських пасажирських перевезень треба вважати умови експлуатації транспортного засобу, під яким мається на увазі перш за все дорожні умови і режими руху, які надають основний вплив на витрати палива і середню швидкість руху автомобіля.
Вихідні показники автобусу (середня швидкість, витрати палива) на міських маршрутах досить низькі, незважаючи на рівнинний характер доріг. Це пояснюється несприятливими умовами міського руху (занадто низька дозволена швидкість, висока кількість перешкод, часті зупинки, несталий режими руху, висока частка використання низьких ступенів трансмісії і т.і.), що свідчить про необхідність врахування при розробці маршрутів значний вплив їх складності на середню швидкість, витрати палива і інші параметри руху.
Теоретична і експериментальна розробка методу оцінки складності автобусних маршрутів, їх класифікація, яка базується на зібранні інформації про роботу автобусу на лінії, дозволить передбачати та коригувати витрати палива при виконанні перевізного процесу на маршрутах.
Пропонується технологія визначення показника складності міського автобусного маршруту, яка базується на основі розробленої математичної моделі параметрів складності руху міських автобусів, вибору з них найбільш значущих і уточнення на їх основі класифікації, визначивши ступінь впливу кожного із факторів.
Посилання
Govorushhenko, N.Ja. (1990), Jekonomija topliva i snizhenie toksichnosti na avtomobil'nom transporte, M., 135 p.
Gorbachov, P.F., Voronkov, A.I., Kolij, O.S. and Nikitchenko, I.M. (2013), «Parametry ruhu marshrutnogo avtomobil'nogo pasazhyrs'kogo transportu v central'nij chastyni m. Harkova», Visnyk HNADU, No. 60, Pp. 34–37.
Davidich, Ju.O. (2010), Rozrobka rozkladu ruhu transportnyh zasobiv pry organizacii' pasazhyrs'kyh perevezen', Hark. nac. akad. mis'k. gosp-va, HNAMG, H., 345 p.
Dzhonson, N. and Lion, F. (1981), Statistika i planirovanie jeksperimenta v tehnike i nauke: Metody planirovanija jeksperimenta, Translate by Enllish, Mir, M., 520 p.
Erohov. V.I. and Bondarenko, E.V. (2005), «Vlijanie dorozhnyh faktorov na vybros vrednyh veshhestv i rashod topliva avtotransportnymi sredstvami», Vestnik OGU, No. 4, Pp. 139–151.
Konin, I.V. (1993), Razrabotka metoda ocenki slozhnosti avtobusnyh marshrutov, abstract of dis. k.t.n., Spec. 05.22.10 «Jekspluatacija avtomobil'nogo transporta», MADI, Moskva, 20 p.
Majak, M.M., Mel'nychuk, S.V., Golovnja, R.M. and Chujko, S.P. (2018), «Do pytannja vyznachennja tehnichnoi' shvydkosti mis'kogo marshrutnogo avtobusu v zalezhnosti vid umov ekspluatacii'», Suchasni tehnologii' v mashynobuduvanni ta transporti, LNTU, Luc'k, No. 1 (10), Pp. 58–65.
Rejcen, E.A. and Rudenkov, Je.V. (2009), «Issledovanie zavisimosti skorosti soobshhenija na marshrute passazhirskogo transporta ot slozhnosti marshruta», Vіsnik Don.AAT, No. 4, Pp. 26–31.
Tokarev, A.A. (1982), Toplivnaja jekonomichnost' i tjagovo-skorostnye kachestva avtomobilja, Mashinostroenie, M., 224 p.
Shapenko, Je.M. «Vykorystannja klasternogo analizu dlja vyznachennja faktoriv, jaki vplyvajut' na skladnist' roboty vodii'v na marshrutah mis'kogo pasazhyrs'kogo transportu», Upravlinnja proektamy, systemnyj analiz i logistyka, NTU, K., Iss. 13, Pp. 206–211.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Сергій Петрович Чуйко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського та у відкритому доступі в електронному архіві університету та на сайті журналу.