Фактор людини у питанні підвищення ефективності експлуатації міського громадського транспорту

Автор(и)

  • Олександр Петрович Кухарчук Державний університет «Житомирська політехніка», Ukraine
  • Володимир Петрович Шумляківський Державний університет «Житомирська політехніка», Ukraine http://orcid.org/0000-0002-5418-4736
  • Володимир Євгенович Титаренко Державний університет «Житомирська політехніка», Ukraine http://orcid.org/0000-0002-4518-1808

DOI:

https://doi.org/10.26642/tn-2019-1(83)-18-24

Ключові слова:

ефективність експлуатації, людський фактор, громадський транспорт, транспортний потік, ергатична система, фактори впливу

Анотація

Визначено основні напрями у методах підвищення ефективності експлуатації громадського транспорту. Сформульовано ергатичну транспортну систему та вказано фактори, що впливають на ефективність її функціонування. Наведено аналіз факторів впливу з їхніми характеристиками та особливостями. Проведено експериментальні дослідження параметрів ефективності експлуатації транспортного засобу категорії М2 за рівномірністю руху в умовах різної щільності транспортного потоку. Представлено графічне відображення впливу транспортного потоку на манеру керування водія маршрутного транспортного засобу на міському маршруті. За результатами експериментальних досліджень визначено частки прискорень та сповільнень автобуса на ділянці міського маршруту. Представлена схема розташування базового набору обладнання для покращення інформаційного забезпечення водія. Визначено список основних індивідуальних особливостей водія, які відіграють важливу роль під час керування транспортним засобом. Сформульовано напрями для подальших теоретичних та експериментальних досліджень.

Біографії авторів

Олександр Петрович Кухарчук, Державний університет «Житомирська політехніка»

O.P. Kukharchuk

Володимир Петрович Шумляківський, Державний університет «Житомирська політехніка»

V.P. Shumliakivsky

Володимир Євгенович Титаренко, Державний університет «Житомирська політехніка»

V.Ye. Titarenko

Посилання

Krajnik, L.V. Bodnar, M.F. (2011), «Algoritm modeljuvannja ruhu avtobusіv u tipovih їzdovih ciklah ta osoblivostі rozrahunku lіnіjnoї vitrati paliva», Vіsnik NULP. Dinamіka, mіcnіst' ta proektuvannja mashin і priladіv, Vol. 701, рр. 38–42.

Sahno, V.P. and Korpach, A. (2013), «Opredelenie srednej skorosti avtomobilja na marshrute», Nauka – obrazovaniju, proizvodstvu, jekonomike, BNTU, Minsk, рр. 22–23.

Md Rohani, M. (2012), Bus Driving Behaviour and Fuel Consumption: thesis for the degree of Doctor of Philosophy, Southampton, рр. 116–136.

Klimov, E.A. (1998), Vvedenie v psihologiju truda, uchebnik, Kul'tura, M., 356 р.

Baklyc'kyj, I.O. (2008), Psyhologija praci : pidruchnyk, K., 655 р.

Treiber, M. and Hennecke, A. (2000), Congested traffic states in empirical observations and microscopic simulations, Phys. Rev., D., 1805 р.

Gasnykov, A.V. (2013), Vedenye v matematycheskoe modelyrovanye transportnыh potokov, uchebnoe posobye, MCNMO, M., 428 р.

Muhrer, E. and Vollrath, M. (2011), «The effect of visual and cognitive distraction on driver’s anticipation in a simulated car following scenario» Transp. Res. Traffic Psychol, No. 14 (6), рр. 555–566.

Hamdar, S. (2012), Driver behavior modeling. Handbook of Intelligent Vehicles, in Eskandarian, A. (ed.), Springer-Verlag, Berlin, рр. 537–558.

Treiber, M. and Kesting, А. (2012), Traffic Flow Dynamics: Data, Models and Simulation, M.Treiber, Springer-Verlag, Berlin.

Son, J. (2015), «The effect of age, gender and roadway environment on the acceptance and effectiveness of Advanced Driver Assistance Systems», Transp. Res. Traffic Psychol, No. 31, рр. 12–24.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-07-03

Як цитувати

Кухарчук, О. П., Шумляківський, В. П., & Титаренко, В. Є. (2019). Фактор людини у питанні підвищення ефективності експлуатації міського громадського транспорту. Вісник ЖДТУ. Серія "Технічні науки", (1(83), 18–24. https://doi.org/10.26642/tn-2019-1(83)-18-24

Номер

Розділ

АВТОМОБІЛЬНИЙ ТРАНСПОРТ