ДОСЛІДЖЕННЯ ХАРАКТЕРИСТИК ТЕРТЯ І ФРИКЦІЙНИХ КОНТАКТНИХ КОЛИВАНЬ ГАЛЬМА
DOI:
https://doi.org/10.26642/tn-2014-4(71)-35-43Ключові слова:
гальмо, характеристики тертя, експеримент, статистичний аналізАнотація
Методами статистичного аналізу обґрунтовано й отримано декілька регресійних моделей кінетичної характеристики тертя колодково-колісного гальма, побудованих на різній множині пружних і дисипативних сил навантаження. Показано, що при зміні характеру і величини сил в
кінематичному ланцюзі гальмівної системи відбувається зміна коефіцієнта тертя гальма за величиною й у функції гальмівного натиснення та швидкості руху. Кореляційний аналіз підтверджує тісну лінійну залежність коефіцієнта тертя, виявлені закономірності спрощення оптимальної регресійної моделі при зменшенні обсягів вибірки, збільшенні дисперсії
спостережень і дотриманні умов ідентифікованості. Отримані результати дозволяють стверджувати, що коефіцієнт тертя гальма має агрегатні характеристики і залежить від
інерційних, пружних, дисипативних властивостей всіх кінематичних пар даної трибологичної системи; фрикційні коливання синтезують всі властивості структури гальмівної системи, що розширює область керування тертям в гальмівному механізмі.
Посилання
Гребенюк П.Т. Правила тормозных расчетов / П.Т. Гребенюк. – М. : Интекст, 2004. – 111 с.
СОУ 10.1.00185790.007:2006. Транспорт шахтний локомотивний. Перевезення людей і вантажів в виробах з ухилом колії від 0,005 до 0,050. Загальні технічні вимоги. – [Чиний від 2007-01-01]. – К. : Мінвуглепром України, 2006. – 47 с.
Коптовец А.Н. Измерительный и обрабатывающий комплекс аппаратуры для определения характеристик рабочего процесса тормоза / А.Н. Коптовец, А.В. Денищенко, В.В. Зиль // Науковий вісник НГУ. – 2005. – № 2.– С. 47–50.
Пустыльник Е.И. Статические методы анализа и обработки информации / Е.И. Пустыльник. – М. : Наука, 1968. – 288 с.
Кононюк А.Е. Основы научных исследований (общая теорія експеримента) К. 2 : монография / А.Е. Кононюк. – К., 2010. – 452 с.
Шепель Н.В. Испытание тормозных колодок из чугуна с повышенным содержанием фосфора / Н.В. Шепель // Подвижной состав железных дорог и тяга поездов: экспресс-информация. – 1963. – № 46. – С. 13–17.
Вуколов Л.А. Сравнительные характеристики тормозных колодок различных поставщиков / Л.А. Вуколов, В.А. Жаров // Вестник ВНИИЖТа. – М., 2005. – № 2. – С. 18–28.
Zander C.P. Metal-ceramic braking clamps on powerful locomotives / C.P. Zander // Glasers Annalen. – 2001. – № 4. – Р. 157–165.
Ehlers H. Polential and limites of opportunites of the block brake / H.Ehlers // Glasers Annalen. – 2002. – № 6/7. – P. 290–300.
Ларин Т.В. Фосфор как модификатор, способствующий повышению фрикционных свойств и износостойкости чугунов тормозных колодок / Т.В. Ларин // Вестник ВНИИЖТа. – 1987. – № 3. – С. 26–30.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Олександр Миколайович Коптовець
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського та у відкритому доступі в електронному архіві університету та на сайті журналу.