ДОСЛІДЖЕННЯ ХАРАКТЕРИСТИК ТЕРТЯ І ФРИКЦІЙНИХ КОНТАКТНИХ КОЛИВАНЬ ГАЛЬМА

Автор(и)

  • Олександр Миколайович Коптовець ДВНЗ «Національний гірничий університет», Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.26642/tn-2014-4(71)-35-43

Ключові слова:

гальмо, характеристики тертя, експеримент, статистичний аналіз

Анотація

Методами статистичного аналізу обґрунтовано й отримано декілька регресійних моделей кінетичної характеристики тертя колодково-колісного гальма, побудованих на різній множині пружних і дисипативних сил навантаження. Показано, що при зміні характеру і величини сил в
кінематичному ланцюзі гальмівної системи відбувається зміна коефіцієнта тертя гальма за величиною й у функції гальмівного натиснення та швидкості руху. Кореляційний аналіз підтверджує тісну лінійну залежність коефіцієнта тертя, виявлені закономірності спрощення оптимальної регресійної моделі при зменшенні обсягів вибірки, збільшенні дисперсії
спостережень і дотриманні умов ідентифікованості. Отримані результати дозволяють стверджувати, що коефіцієнт тертя гальма має агрегатні характеристики і залежить від
інерційних, пружних, дисипативних властивостей всіх кінематичних пар даної трибологичної системи; фрикційні коливання синтезують всі властивості структури гальмівної системи, що розширює область керування тертям в гальмівному механізмі.

Посилання

Гребенюк П.Т. Правила тормозных расчетов / П.Т. Гребенюк. – М. : Интекст, 2004. – 111 с.

СОУ 10.1.00185790.007:2006. Транспорт шахтний локомотивний. Перевезення людей і вантажів в виробах з ухилом колії від 0,005 до 0,050. Загальні технічні вимоги. – [Чиний від 2007-01-01]. – К. : Мінвуглепром України, 2006. – 47 с.

Коптовец А.Н. Измерительный и обрабатывающий комплекс аппаратуры для определения характеристик рабочего процесса тормоза / А.Н. Коптовец, А.В. Денищенко, В.В. Зиль // Науковий вісник НГУ. – 2005. – № 2.– С. 47–50.

Пустыльник Е.И. Статические методы анализа и обработки информации / Е.И. Пустыльник. – М. : Наука, 1968. – 288 с.

Кононюк А.Е. Основы научных исследований (общая теорія експеримента) К. 2 : монография / А.Е. Кононюк. – К., 2010. – 452 с.

Шепель Н.В. Испытание тормозных колодок из чугуна с повышенным содержанием фосфора / Н.В. Шепель // Подвижной состав железных дорог и тяга поездов: экспресс-информация. – 1963. – № 46. – С. 13–17.

Вуколов Л.А. Сравнительные характеристики тормозных колодок различных поставщиков / Л.А. Вуколов, В.А. Жаров // Вестник ВНИИЖТа. – М., 2005. – № 2. – С. 18–28.

Zander C.P. Metal-ceramic braking clamps on powerful locomotives / C.P. Zander // Glasers Annalen. – 2001. – № 4. – Р. 157–165.

Ehlers H. Polential and limites of opportunites of the block brake / H.Ehlers // Glasers Annalen. – 2002. – № 6/7. – P. 290–300.

Ларин Т.В. Фосфор как модификатор, способствующий повышению фрикционных свойств и износостойкости чугунов тормозных колодок / Т.В. Ларин // Вестник ВНИИЖТа. – 1987. – № 3. – С. 26–30.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-11

Як цитувати

Коптовець, О. М. (2015). ДОСЛІДЖЕННЯ ХАРАКТЕРИСТИК ТЕРТЯ І ФРИКЦІЙНИХ КОНТАКТНИХ КОЛИВАНЬ ГАЛЬМА. Вісник ЖДТУ. Серія "Технічні науки", (4(71), 35–43. https://doi.org/10.26642/tn-2014-4(71)-35-43

Номер

Розділ

Машинознавство