ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ СИСТЕМИ РОЗВИТКУ АЛГОРИТМІЧНОГО МИСЛЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.26642/tn-2016-1(76)-16-23Ключові слова:
алгоритм, алгоритмічне мислення, інформаційна система, розвиток особистості, алгоритмічна культура, педагогічний програмний засібАнотація
Здійснено дослідження ефективності інформаційної системи (ІС) розвитку алгоритмічного мислення для супроводу навчального процесу студентів комп’ютерних спеціальностей технічного університету. На основі аналізу психолого-педагогічної літератури визначено сутність поняття «алгоритмічне мислення», встановлено його компоненти, зазначено проблематику в оцінюванні якості ІС. Здійснено аналіз найбільш відомих методів оцінювання інформаційних систем розвитку алгоритмічного мислення та надано методику проведення експерименту. Під час дослідницької діяльності використано методику професора Д.Кіркпатріка, згідно з якою процес навчання з використанням ІС поділяється на чотири рівні, що поступово оцінюються. Методика містить використання сукупності методів дослідження, зокрема анкетування, тестування, опитування та ранжування. Таким чином, забезпечено застосування отриманих в процесі навчання нових навичок безпосередньо під час практичної діяльності і забезпечено максимальні показники якості навчальної діяльності з використання розробленої ІС розвитку алгоритмічного мислення. Практична значущість дослідження полягає у використанні отриманих результатів для розвитку алгоритмічного мислення майбутніх фахівців комп’ютерних спеціальностей технічних ВНЗ у процесі вивчення навчальних дисциплін «Алгоритмізація та програмування» та «Теорія алгоритмів».
Посилання
Antoshyna, I.V. and Domrachov, V.G. (2004), "Osnovni tendencii' ocinjuvannja jakosti programnyh zasobiv" [Major trends of software quality evaluation], Jakist', innovacii', osvita, No. 1, pp. 70–75.
Barbolina, T.M. (2010), "Rozvytok algorytmichnogo j operacijnogo myslennja u procesi vyvchennja prykladnogo programnogo zabezpechennja” [The development of algorithmic thinking and operating in the process of application software], Komp’juter u shkoli ta sim’i', No. 1, pp. 19–22.
"Vybir i zastosuvannja standartiv ISO serii' 9000-2009” [Selection and use of ISO 9000-2009 series], available at: www.klubok.net/article2375.html
Vostroknutov, I.Je. (2010), Teorija i tehnologija ocinky jakosti programnyh zasobiv navchal'nogo pryznachennja [Theory and technology of assessing the quality of educational software], Kyiv, 300 p.
Glyns'kyj, J.M. (2013), "Rozvytok metodyky navchannja uchniv shkil i studentiv vyshhyh tehnichnyh navchal'nyh zakladiv rozdilu “Osnovy algorytmizacii' ta programuvannja” dyscypliny “Informatyka” [The development of methods of teaching school students and students of technical schools section "Basics of algorithms and programming" discipline "Computer Science”], Informatyka, Vol. 1, pp. 21–26.
Kopajev, O.V. (2013), “Algorytm jak model' algorytmichnogo procesu” [The algorithm as a model algorithmic process], Komp’juterno-orijentovani systemy navchannja: zb. nauk. prac' NPU im. M.P. Dragomanova, Vol. 6, pp. 206–213.
Osipa, L.V. (2014), "Dydaktychni umovy formuvannja algorytmichnoi' kul'tury starshoklasnykiv u procesi rozv’jazuvannja obchysljuval'nyh zadach z vykorystannjam instrumental'nyh programnyh zasobiv" [Didactic conditions of formation of algorithmic culture of pupils in the process of solving computational problems using software tools], Zb. nauk. stat. instytutu pedagogiky NAPN Ukrai'ny, No. 4, pp. 36–40.
"Otsenka effektivnosti obucheniya. Model' Donal'da Kirkpatrik" [Comments of the effectiveness of teaching. Model Donald Kyrkpatryk], available at: www.hr-portal.ru/article/ocenka-effektivnosti-obucheniya-model-donalda-kirkpatrik
Skljar, I.V. (2010), ”Rozvytok algorytmichnogo myslennja – osnovna zadacha kursu informatyky" [The development of algorithmic thinking - the main task course], Komp’juter v shkoli ta sim’i', No. 2, pp. 11–16.
Filynjuk, M.A., Bagac'kyj, V.O. and Lishhyns'ka, L.B. (2012), Kryterial'ne ocinjuvannja efektyvnosti informacijnyh system [Criterion of evaluating the effectiveness of information systems], VNTU, Vinnytsia, 143 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Віталій Васильович Кабак
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського та у відкритому доступі в електронному архіві університету та на сайті журналу.