ДО ВИЗНАЧЕННЯ СИЛ, ЩО ДІЮТЬ НА АВТОМОБІЛЬНЕ КОЛЕСО ПРИ БУКСУВАННІ

Автор(и)

  • Євген Григорович Опанасюк Житомирський державний технологічний університет, Ukraine
  • Дмитро Богданович Бегерський Житомирський державний технологічний університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.26642/tn-2016-1(76)-128-137

Ключові слова:

колесо, пневматична шина, буксування, сипучий ґрунт, реактивна сила, коливання

Анотація

Проаналізовано актуальність теми досліджень, визначено мету та завдання, предмет та об’єкт досліджень. На основі аналізу літературних джерел, встановлено, що наявні моделі взаємодії колісного рушія з опорною поверхнею розглядають даний процес як квазістатичний і тому не повністю відображають дійсну картину. Крім того, існуючі моделі не враховують зміни властивостей ґрунту під дією вібрації, джерелом якої є нестаціонарні процеси в контакті пневматичної шини з ґрунтом, а також реактивних сил, які є наслідком викиду ґрунту із контактної зони при буксуванні. Наведено результати математичного моделювання процесу буксування автомобільного колеса по ґрунту. Запропонована математична модель, що враховує як властивості пневматичної шини, так і властивості ґрунтів. Досліджено дію реактивних сил на колесо, внаслідок викиду ґрунту із контактної зони при буксуванні. Запропоновано методику розрахунку повного тягового зусилля на колесі під час його буксування на сипучих ґрунтах з урахуванням сил, що виникають у наслідок викиду ґрунту з контактної зони.

Біографії авторів

Євген Григорович Опанасюк, Житомирський державний технологічний університет

E.G. Opanasyuk

Дмитро Богданович Бегерський, Житомирський державний технологічний університет

D.B. Begerskyy

Посилання

Zimelev, G.V. (1957), Teoriya avtomobilya, Voen. izdat. MO SSSR, Moscow, 454 p.

Sirota, V.I. (1973), Issledovanie protsessa buksovaniya avtomobil'nykh shin: Author’s abstract, Kievskiy avtomobil'no-dorozhnyy institut, Kyiv, 24p.

Kosharnyy, N.F. (1981), Tekhniko-ekspluatotsionnye svoystva avtomobiley vysokoy prokhodimosti, Vishcha shkola, Kyiv, 208 p.

Armaderov, R.G. and Semenov, V.M. (1962), “Kharakternye rezhimy nagruzheniya transmissii v usloviya bezdorozh'ya”, Tr. NAMI, Tsentr.n.-i.avtomob. i avtomotor. in-t, Vol. 46, p. 33–57.

Babkov, V.F. (1950), “Deformatsiya grunta pri obrazovanii kolei”, Trudy Khar'kovskogo avtomobil'no-dorozhnogo instituta, Vol. 10, p. 25–34.

Bezborodova, G.B. and Galushko, V.G. (1978), Modelirovanie dvizheniya avtomobilya, Vishcha shkola, Kyiv, 163 p.

Ageykin, Ya.S. (1972), Vezdekhodnye kolesnye i kombinirovannye dvizheteli, Mashinostroenie, Moscow, 184 p.

Pacejka, H.B. (1966), The wheelshimmy phenomenon: dissertation, University of Delft, Groningen, 192 p.

Nordeen, D.L. (1968), “Tire lateral forces interpreted by a simple control analysis”, SAE Journal, Vol. 76, No. 6.

Chudakov, E.A. (1961), Izbrannye Trudy, Vol. 2, Izd-vo AN SSSR, Moscow, 343 p.

Chudakov, E.A. (1950), Teoriya avtomobilya, Mashgiz. Moscow, 344 p.

Smirnov, G.A. (1975), “K voprosu ob opredelenii stsepleniya avtomobil'nogo kolesa”, Tr. MVTU Mosk. vyssh. tekhn. uch-shche, No. 204, Vol. 2, pp. 55–60.

Bykhovskiy, I.I. (1968), Osnovy teorii vibratsionnoy tekhniki, Mashinostroenie, Moscow, 362 p.

Bishop, R. (1979), Kolebaniya, Nauka, Moscow, 160 p.

Knoroz, V.I., Klennikov, E.V., Petrov, I.P., Shelukhin, A.S. and Yur'ev, Yu.M. (1976), Rabota avtomobil'noy shiny, Transport, Moscow 238 p.

Enaev, A.A., Glazyrin, Yu.M., Shaldykin, V.P. and Yatsenko, N.N. (1982), “Uprugost' i dempfirovanie shin pri sovmestnom radial'nom i tangentsial'nom nagruzhenii”, Avtomobil'naya promyshlennost', No. 7.

Grabar, I.G., Opanasjuk, Je.G. and Begers'kyj, D.B. (2007), “Kinematyka ta dynamika procesiv vzajemodii' pnevmatychnoi' shyny z sypuchymy g'runtamy”, Visti avtomobil'no-dorozhn'ogo instytutu: Naukovo-vyrobnychyj zbirnyk, ADI DVNZ „DonNTU”, Gorlivka, No. 1 (14), pp. 114–117.

Govorushchenko, N.Ya. and Turenko, A.N. (1999), Sistemotekhnika transporta (na primere avto-mobil'nogo transporta), 2nd ed., RIO KhGADTU, Kharkiv, 468 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-08-08

Як цитувати

Опанасюк, Є. Г., & Бегерський, Д. Б. (2016). ДО ВИЗНАЧЕННЯ СИЛ, ЩО ДІЮТЬ НА АВТОМОБІЛЬНЕ КОЛЕСО ПРИ БУКСУВАННІ. Вісник ЖДТУ. Серія "Технічні науки", (1(76), 128–137. https://doi.org/10.26642/tn-2016-1(76)-128-137

Номер

Розділ

АВТОМОБІЛЬНИЙ ТРАНСПОРТ