ВДОСКОНАЛЕННЯ ТЕХНОЛОГІЇ ГІРНИЧИХ РОБІТ З КІЛЬЦЕВОЮ СХЕМОЮ РУХУ КАР’ЄРНИХ АВТОСАМОСКИДІВ

Автор(и)

  • Роман Валерійович Слободянюк ДВНЗ «Криворізький національний університет», Ukraine
  • Микола Миколайович Пижик ДВНЗ «Криворізький національний університет», Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.26642/tn-2016-1(76)-151-157

Ключові слова:

екскаваторно-автомобільний комплекс, кільцева схема руху, переміщення автосамоскиду

Анотація

Описується розроблена технологія, що дозволяє при розробці крутоспадних родовищ розширити область використання кільцевої схеми руху автосамоскидів і скоротити у транспортному циклі частку часу, пов’язану з рухом порожнього автосамоскиду. Проведений попередній розрахунок ефективності її використання дозволив підтвердити основні переваги даної схеми переміщення автосамоскидів над існуючою: зменшення необхідної кількості транспортних засобів для забезпечення гірничотранспортних потреб кар’єру, завдяки підвищенню продуктивності роботи автосамоскидів, зменшення витрат на експлуатацію автотранспорту (частина переміщення у порожньому стані відбувається при вимкненому двигуні), падінні вірогідності виникнення аварійних ситуацій (зменшується кількість маневрів зустрічного транспорту, найбільш аварійна ділянка руху автосамоскидів власним ходом – на спуск – майже відсутня у межах кар’єру). За результатами розрахунку відображена закономірність зміни ефективності використання альтернативної схеми за відношенням до базової, що відображає значно вищу її результативність при меншій відстані руху порожнього автосамоскиду між ділянками кільцевої схеми.

Біографії авторів

Роман Валерійович Слободянюк, ДВНЗ «Криворізький національний університет»

R.V. Slobodyanyuk

Микола Миколайович Пижик, ДВНЗ «Криворізький національний університет»

М.М. Pyzhik

Посилання

Astafiev, J.P. (1991), “Model of haul trucks routing during the work with the in-pit reloading points”, in Razvitye teorii otkrytyh gornih rabot, MGI, Moscow, pp. 98–133.

Vesnin, A.V. (2014), “Ways of increasing to efficiency of the shovel-truck system in the specific conditions of Krivyi Rih region open pits”, Bulletin of NTU “KhPI”, No. 9 (1052), pp. 113–119.

Ministry of Industrial policy of Ukraine (2007), Normy tekhnolohichnoho proektuvannia hirnychodobuvnykh pidpryiemstv iz vidkrytym sposobom rozrobky rodovyshch korysnykh kopalyn Standart [10.1.05411357.006:2007] Standards of the technological design of open pit mining companies, Ukraine Ministry of Industrial policy, Kyiv, Ukraine.

Plytov, J.A. and Karepov, V.A. and Shchelkonohov, P.V. (2008), Raschetyi transportnyih mashin otkryityih gornyih razrabotok: ucheb. posobie dlya prakticheskih zanyatiy [Calculations of transport machines for open pit mining: studies manual for a practical training], IPK SFU, Krasnoyarsk, Russia, 123 p.

Slobodyanyuk, R.V. (2012), “Determination of the rational number of the haul trucks”, Geo-Technical Mechanics, Vol. 103, pp. 196–202.

Slobodyanyuk, R.V. (2015), “The simulation model of an excavator-and-truck complex for the opencast mines”, Geo-Technical Mechanics, Vol. 123, pp. 213–222.

Trubetskoy, K.N., Potapov, M.G. and Vinitskiy, K.Ye. (1994), Spravochnik: Otkrytye Gornye Raboty [Reference Book: Open pit mining], Gornoye Byuro, Moscow, Russia, 590 p.

Czaplicki, J. (2008), Shovel-Truck Systems: Modelling, Analysis and Calculations, CRC Press, Boca Raton, FL, 172 p.

Surface Mining (1990), 2nd ed., Society for Mining, Metallurgy and Exploration, Inc., Littleton, Colorado.

Choi, Y.S., Park, H.D. and Sunwoo, C. (2015), “Multi-Criteria Evaluation and Least Cost Path Analysis for Optimal Haulage Routing in Open-Pit Mines”, available at: www.geocomputation.org/2007/6C-Apps_Environment_4/6C4.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-08-08

Як цитувати

Слободянюк, Р. В., & Пижик, М. М. (2016). ВДОСКОНАЛЕННЯ ТЕХНОЛОГІЇ ГІРНИЧИХ РОБІТ З КІЛЬЦЕВОЮ СХЕМОЮ РУХУ КАР’ЄРНИХ АВТОСАМОСКИДІВ. Вісник ЖДТУ. Серія "Технічні науки", (1(76), 151–157. https://doi.org/10.26642/tn-2016-1(76)-151-157

Номер

Розділ

ГІРНИЦТВО