УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ НА ЗАЛІЗНИЧНОМУ ПЕРЕЇЗДІ З ЕЛЕМЕНТАМИ ТЕОРІЇ КОРИСНОСТІ

Людмила Сергіївна Абрамова, Сергій Володимирович Капінус

Анотація


Розглядається підхід до управління транспортними засобами на залізничному переїзді з метою підвищення безпеки дорожнього руху. Для цього запропоновано введення динамічного управління
режимами руху на автомобільній дорозі, що полягає у зменшенні швидкості руху на певній відстані від залізничного переїзду та залежить від його стану. Значення рекомендованої швидкості руху
відображається на керованому дорожньому знаку та розраховується у реальному масштабі часу дорожнім контролером на пункті управління переїздом. Місце розташування знаку визначається на підставі вирівнювання інтенсивності транспортного потоку, що впливає на пропускну спроможність як залізничного переїзду, так і ділянки автомобільної дороги на підході до нього. Для аналізу таких заходів удосконалення руху транспорту на переїздах запропоновано застосування елементів теорії корисності для подальшої розробки алгоритму управління рухом транспорту. Для цього було побудовано дерево рішень для існуючих станів залізничного переїзду та при введені динамічного управління, що свідчить про результати прийнятих рішень зміною обраних критеріїв
ефективності управління дорожнім рухом на переїзді. Такий підхід дозволяє зменшити кількість ДТП та збільшити пропускну спроможність ділянки дороги за рахунок технічного засобу
привертання уваги водія до складної ділянки примусовим зменшенням швидкості не лише перед переїздом, а ще на підході до нього.


Ключові слова


безпека дорожнього руху; залізничний переїзд; теорія корисності; динамічне управління; прийняття рішень

Повний текст:

PDF

Посилання


Abramova, L.S. and Bakulich, O.O. (2014), Avtomatyzovani systemy upravlinnja dorozhnim ruhom, HNADU, Kharkiv, 184 p.

Abramova, L.S. and Kapinus, S.V. (2009), “Do pytannja vyboru kryterii'v efektyvnosti organizacii' dorozhn'ogo ruhu metodamy teorii' korysnosti”, Avtomobil'nyj transport, Vol. 25, pp. 62–65.

Abramova, L.S. and Shirin, V.V. (2010), “Sposob povysheniya propusknoy sposobnosti reguliruemykh perekrestkov”, Vostochno-Evropeyskiy zhurnal peredovykh tekhnologiy, Vol. 4/3 (46), pp. 62–65.

Babich, G.Kh. (1986), “Prinyatie resheniy na osnove analiza dereva resheniy v usloviyakh nepolnoty informatsii”, Kibernetika, Vol. 5, pp. 113–120.

Boynik, A.B. (2003), Bezopasnost' zheleznodorozhnykh pereezdov, KhFI "Transp. Ukrainy", Kharkiv, 183 p.

Boynik, A.B., Moroz, V.P. and Kovalenko, G.V. (2001), “Bezopasnost' neokhranyaemykh zheleznodorozhnykh pereezdov”, Zaliznychnyj transport Ukrai'ny, Vol. 3, pp. 28–30.

Virtual'nyj pres-centr Ukrzaliznyci (2015), аvailable at: www.uz.gov.ua/press_center

Dubovoj, V.M. and Kovaljuk, O.O. (2008), Modeli pryjnjattja rishen' v upravlinni rozpodilenymy dynamichnymy systemamy, UNIVERSUM Vinnycja, Vinnycja, 185 p.

Moskvin, B.V. (2005), Teoriya prinyatiya resheniy, VKA imeni A.F. Mozhayskogo, St. Petersburg, 383 p.

Mushik, Z. and Myuller, P. (1990), Metody prinyatiya tekhnicheskikh resheniy, Mir, Moscow, 208 p.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Абрамова Л.С. Автоматизовані системи управління дорожнім рухом : навч. посібник / Л.С. Абрамова, О.О. Бакуліч. – Х. : ХНАДУ, 2014. – 184 с.

2. Абрамова Л.С. До питання вибору критеріїв ефективності організації дорожнього руху методами теорії корисності / Л.С. Абрамова, В.С. Капінус // Автомобильный транспорт : сб. науч. тр. – Харьков : ХНАДУ, 2009. – Вып. 25. – С. 62–65.

3. Абрамова Л.С. Способ повышения пропускной способности регулируемых перекрестков / Л.С. Абрамова, В.В. Ширин // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. – 2010. – № 4/3 (46). – С. 62–65.

4. Бабич Г.Х. Принятие решений на основе анализа дерева решений в условиях неполноты информации / Г.Х. Бабич // Кибернетика. – 1986. – № 5. – С. 113–120.

5. Бойник А.Б. Безопасность железнодорожных переездов : монография / А.Б. Бойник. – Х. : ХФИ "Трансп. Украины", 2003. – 183 c.

6. Бойник А.Б. Безопасность неохраняемых железнодорожных переездов / А.Б. Бойник, В.П. Мороз, Г.В. Коваленко // Залізничний транспорт України. – 2001. – № 3. – С. 28–30.

7. Віртуальний прес-центр Укрзалізниці [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.uz.gov.ua/press_center.

8. Дубовой В.М. Моделі прийняття рішень в управлінні розподіленими динамічними системами : монографія / В.М. Дубовой, О.О. Ковалюк. – Вінниця : УНІВЕРСУМ–Вінниця, 2008. – 185 с.

9. Москвин Б.В. Теория принятия решений : учебник / Б.В. Москвин. – СПб. : ВКА им. А.Ф. Можайского, 2005. – 383 с.

10. Мушик З. Методы принятия технических решений / З.Мушик, П.Мюллер. – М. : Мир, 1990. – 208 с.





DOI: https://doi.org/10.26642/tn-2016-2(77)-13-17

Copyright (c) 2016 Людмила Сергіївна Абрамова, Сергій Володимирович Капінус

Це видання ліцензовано за ліцензією Creative Commons Із Зазначенням Авторства - Некомерційна 4.0 Міжнародна.