УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ НА ЗАЛІЗНИЧНОМУ ПЕРЕЇЗДІ З ЕЛЕМЕНТАМИ ТЕОРІЇ КОРИСНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.26642/tn-2016-2(77)-13-17Ключові слова:
безпека дорожнього руху, залізничний переїзд, теорія корисності, динамічне управління, прийняття рішеньАнотація
Розглядається підхід до управління транспортними засобами на залізничному переїзді з метою підвищення безпеки дорожнього руху. Для цього запропоновано введення динамічного управління
режимами руху на автомобільній дорозі, що полягає у зменшенні швидкості руху на певній відстані від залізничного переїзду та залежить від його стану. Значення рекомендованої швидкості руху
відображається на керованому дорожньому знаку та розраховується у реальному масштабі часу дорожнім контролером на пункті управління переїздом. Місце розташування знаку визначається на підставі вирівнювання інтенсивності транспортного потоку, що впливає на пропускну спроможність як залізничного переїзду, так і ділянки автомобільної дороги на підході до нього. Для аналізу таких заходів удосконалення руху транспорту на переїздах запропоновано застосування елементів теорії корисності для подальшої розробки алгоритму управління рухом транспорту. Для цього було побудовано дерево рішень для існуючих станів залізничного переїзду та при введені динамічного управління, що свідчить про результати прийнятих рішень зміною обраних критеріїв
ефективності управління дорожнім рухом на переїзді. Такий підхід дозволяє зменшити кількість ДТП та збільшити пропускну спроможність ділянки дороги за рахунок технічного засобу
привертання уваги водія до складної ділянки примусовим зменшенням швидкості не лише перед переїздом, а ще на підході до нього.
Посилання
Abramova, L.S. and Bakulich, O.O. (2014), Avtomatyzovani systemy upravlinnja dorozhnim ruhom, HNADU, Kharkiv, 184 p.
Abramova, L.S. and Kapinus, S.V. (2009), “Do pytannja vyboru kryterii'v efektyvnosti organizacii' dorozhn'ogo ruhu metodamy teorii' korysnosti”, Avtomobil'nyj transport, Vol. 25, pp. 62–65.
Abramova, L.S. and Shirin, V.V. (2010), “Sposob povysheniya propusknoy sposobnosti reguliruemykh perekrestkov”, Vostochno-Evropeyskiy zhurnal peredovykh tekhnologiy, Vol. 4/3 (46), pp. 62–65.
Babich, G.Kh. (1986), “Prinyatie resheniy na osnove analiza dereva resheniy v usloviyakh nepolnoty informatsii”, Kibernetika, Vol. 5, pp. 113–120.
Boynik, A.B. (2003), Bezopasnost' zheleznodorozhnykh pereezdov, KhFI "Transp. Ukrainy", Kharkiv, 183 p.
Boynik, A.B., Moroz, V.P. and Kovalenko, G.V. (2001), “Bezopasnost' neokhranyaemykh zheleznodorozhnykh pereezdov”, Zaliznychnyj transport Ukrai'ny, Vol. 3, pp. 28–30.
Virtual'nyj pres-centr Ukrzaliznyci (2015), аvailable at: www.uz.gov.ua/press_center
Dubovoj, V.M. and Kovaljuk, O.O. (2008), Modeli pryjnjattja rishen' v upravlinni rozpodilenymy dynamichnymy systemamy, UNIVERSUM Vinnycja, Vinnycja, 185 p.
Moskvin, B.V. (2005), Teoriya prinyatiya resheniy, VKA imeni A.F. Mozhayskogo, St. Petersburg, 383 p.
Mushik, Z. and Myuller, P. (1990), Metody prinyatiya tekhnicheskikh resheniy, Mir, Moscow, 208 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Людмила Сергіївна Абрамова, Сергій Володимирович Капінус
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського та у відкритому доступі в електронному архіві університету та на сайті журналу.