УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ НА ЗАЛІЗНИЧНОМУ ПЕРЕЇЗДІ З ЕЛЕМЕНТАМИ ТЕОРІЇ КОРИСНОСТІ

Автор(и)

  • Людмила Сергіївна Абрамова Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Україна
  • Сергій Володимирович Капінус Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.26642/tn-2016-2(77)-13-17

Ключові слова:

безпека дорожнього руху, залізничний переїзд, теорія корисності, динамічне управління, прийняття рішень

Анотація

Розглядається підхід до управління транспортними засобами на залізничному переїзді з метою підвищення безпеки дорожнього руху. Для цього запропоновано введення динамічного управління
режимами руху на автомобільній дорозі, що полягає у зменшенні швидкості руху на певній відстані від залізничного переїзду та залежить від його стану. Значення рекомендованої швидкості руху
відображається на керованому дорожньому знаку та розраховується у реальному масштабі часу дорожнім контролером на пункті управління переїздом. Місце розташування знаку визначається на підставі вирівнювання інтенсивності транспортного потоку, що впливає на пропускну спроможність як залізничного переїзду, так і ділянки автомобільної дороги на підході до нього. Для аналізу таких заходів удосконалення руху транспорту на переїздах запропоновано застосування елементів теорії корисності для подальшої розробки алгоритму управління рухом транспорту. Для цього було побудовано дерево рішень для існуючих станів залізничного переїзду та при введені динамічного управління, що свідчить про результати прийнятих рішень зміною обраних критеріїв
ефективності управління дорожнім рухом на переїзді. Такий підхід дозволяє зменшити кількість ДТП та збільшити пропускну спроможність ділянки дороги за рахунок технічного засобу
привертання уваги водія до складної ділянки примусовим зменшенням швидкості не лише перед переїздом, а ще на підході до нього.

Біографії авторів

Людмила Сергіївна Абрамова, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

Abramova L.S.

Сергій Володимирович Капінус, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

Kapinus S.V.

Посилання

Abramova, L.S. and Bakulich, O.O. (2014), Avtomatyzovani systemy upravlinnja dorozhnim ruhom, HNADU, Kharkiv, 184 p.

Abramova, L.S. and Kapinus, S.V. (2009), “Do pytannja vyboru kryterii'v efektyvnosti organizacii' dorozhn'ogo ruhu metodamy teorii' korysnosti”, Avtomobil'nyj transport, Vol. 25, pp. 62–65.

Abramova, L.S. and Shirin, V.V. (2010), “Sposob povysheniya propusknoy sposobnosti reguliruemykh perekrestkov”, Vostochno-Evropeyskiy zhurnal peredovykh tekhnologiy, Vol. 4/3 (46), pp. 62–65.

Babich, G.Kh. (1986), “Prinyatie resheniy na osnove analiza dereva resheniy v usloviyakh nepolnoty informatsii”, Kibernetika, Vol. 5, pp. 113–120.

Boynik, A.B. (2003), Bezopasnost' zheleznodorozhnykh pereezdov, KhFI "Transp. Ukrainy", Kharkiv, 183 p.

Boynik, A.B., Moroz, V.P. and Kovalenko, G.V. (2001), “Bezopasnost' neokhranyaemykh zheleznodorozhnykh pereezdov”, Zaliznychnyj transport Ukrai'ny, Vol. 3, pp. 28–30.

Virtual'nyj pres-centr Ukrzaliznyci (2015), аvailable at: www.uz.gov.ua/press_center

Dubovoj, V.M. and Kovaljuk, O.O. (2008), Modeli pryjnjattja rishen' v upravlinni rozpodilenymy dynamichnymy systemamy, UNIVERSUM Vinnycja, Vinnycja, 185 p.

Moskvin, B.V. (2005), Teoriya prinyatiya resheniy, VKA imeni A.F. Mozhayskogo, St. Petersburg, 383 p.

Mushik, Z. and Myuller, P. (1990), Metody prinyatiya tekhnicheskikh resheniy, Mir, Moscow, 208 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-10-20

Як цитувати

Абрамова, Л. С., & Капінус, С. В. (2016). УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ НА ЗАЛІЗНИЧНОМУ ПЕРЕЇЗДІ З ЕЛЕМЕНТАМИ ТЕОРІЇ КОРИСНОСТІ. Вісник ЖДТУ. Серія "Технічні науки", (2(77), 13–17. https://doi.org/10.26642/tn-2016-2(77)-13-17

Номер

Розділ

АВТОМОБІЛЬНИЙ ТРАНСПОРТ