ЕКОЛОГІЧНИЙ ТА ЕНЕРГОЕФЕКТИВНИЙ АТОМОБІЛЬНИЙ ТРАНСПОРТ ТА ЙОГО ІНФРАСТРУКТУРА

Автор(и)

  • Щасяна Валіковна Аргун Харківський Національний автомобільно-дорожній університет,, Ukraine
  • Андрій Вікторович Гнатов Харківський Національний автомобільно-дорожній університет,, Ukraine
  • Ольга Анатоліївна Ульянец Program-Ace, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.26642/tn-2016-2(77)-18-27

Ключові слова:

енергоефективність, екологічний транспорт, електротранспорт, електробус, ультроконденсатор, енергозберігаючі технології

Анотація

Стрімкий розвиток транспортної галузі призвів до низки серйозних проблем, а саме: погіршення екології ситуації у світі, дефіцит енергоресурсів, велика аварійність тощо. Тому застосування та впровадження енергозберігаючих технологій на транспорті є актуальним завданням, вирішення якого починається з аналізу і структурування усіх його складових. У статті запропоновано розділити енергозберігаючі технології на автомобільному транспорті на дві частини: транспорт та інфраструктуру. Особливу увагу приділено міському автобусному транспорту. Проведено порівняльний аналіз використання автобусів одного класу різних типів – дизельного, гібридного та електричного – для одного з міських маршрутів. Зроблено розрахунок експлуатаційних витрат для цих типів автобусів, який показав, що найбільші переваги мають електричні автобуси. Запропоновано як автобус малого класу в міських умовах експлуатації використовувати електробус на ультраконденсаторах, а також представлено його структурну
схему. Щодо розвитку транспортної інфраструктури, авторами запропоновано конструкцію розумної дороги, яка складається з багатофункціональних плит дорожнього покриття.

Біографії авторів

Щасяна Валіковна Аргун, Харківський Національний автомобільно-дорожній університет,

Argun Sch.

Андрій Вікторович Гнатов, Харківський Національний автомобільно-дорожній університет,

Hnatov A.

Ольга Анатоліївна Ульянец, Program-Ace

Ulyanets O.

Посилання

ABB (2016), “ABB launches fast charging robot for public buses”, аvailable at: www.abb.com/cawp/seitp202/bc2c3a332d7a35c5c1257ee3002d9a19.aspx (accessed 03 July 2016).

Bazhinov, O.V., Gnatov, A.V. and Smirnov, O.P. (2008), Gіbridnі avtomobіlі, KhNADU, Kharkіv, 327 p.

Bellekom, S., Benders, R., Steef, P. and Moll, H. (2012), “Electric cars and wind energy: Two problems, one solution? A study to combine wind energy and electric cars in 2020 in The Netherlands”,

Energy, Vol. 45, No. 1, рр. 859–866.

“BYD Electric Car” (2016), аvailable at: http://evsroll.com/BYD_Electric_Car.html (accessed 03 July 2016).

Global EV Outlook: Understanding the Electric Vehicle Landscape to 2020 (2013), OECD/IEA, Paris,

France, 41 p.

Etezadi-Amoli, M., Choma, K. and Stefani, J. (2010), “Rapid-charge electric-vehicle stations”, IEEE Transactions on Power Delivery, Vol. 25, No. 3, рр. 1883–1887.

Metromost (2012), “Vystavka “ElektroTrans 2012” , аvailable at: www.metromost.com/ ?p=2248 (accessed 03 July 2016).

Singh, M., Kumar, P. and Kar, I. (2012), “A model of electric vehicle charging station compatibles with vehicle to grid scenario”, Proceedings of the Electric Vehicle Conference (IEVC) 2012 IEEE

International, IEEE, рр. 1–7.

Inhabitat (2015), “The world’s fastest charging electrobus powers up in 10 seconds flat”, аvailable at: http://inhabitat.com/the-worlds-fastest-charging-electric-bus-powers-up-in-10-seconds-flat (accessed 03 July 2016).

“Volvo 7700 Hybrid. Market’s first commercially viable hybrid bus” (2008), аvailable at: www.omnibusarchiv.de/include.php?contentid=426&mode=print&path=content (accessed 03 July

.

Solar Roadways (2016), “Welcome to Solar Roadways”, аvailable at: www.solarroadways.com (accessed 03 July 2016).

Xiaogang, W., Chen, H. and Jingfu, Ch. (2014), “Energy Flow Chart-Based Energy Efficiency Analysis of a Range-Extended Electric Bus”, Mathematical Problems in Engineering, Vol. 2014, 12 р.

Gnatov, A.V., Argun, Shh.V. and Pіdgora, O.V. (2016), “Suchasnі tekhnologії na avtobusnomu transportі”, Proceedings of the ІV-th International scientific practical іnternet-conference “Problems

and prospects of automobile transport”, VNTU, Vіnnitsya, Ukraine, pp. 93–97.

Gnatov, A.V., Argun, Shch.V. and Ul'yanets, O.A. (2016), “Energosberegayushchie tekhnologii na

transporte”, Naukovі notatki, Vol. 55, pp. 80–86.

Gnatov, A.V., Ul'janec', O.A. and Argun, Shh.V. (2016), “Mis'kyj elektrobus z nadshvydkoju zarjadkoju”, Proceedings of the ІІ-nd Ukrainian scientific practical conference “Avtobusobuduvannja

ta pasazhyrs'ki perevezennja v Ukrai'ni”, Vydavnyctvo L'vivs'koi' politehniky, Lviv, Ukraine, pp. 43– 44.

Gnatov, A.V. and Argun, Shch.V. (2016), “Elektrobus na superkondensatorah dlja nazemnoi' aerodromnoi' tehniky”, Proceedings of the International scientific technical conference “Problemy sozdaniya i obespecheniya zhiznennogo tsikla aviatsionnoy tekhniki”, Nacional'nyj aerokosmichnyj universytet imeni M.Je. Zhukovs'kogo “Harkivs'kyj aviacijnyj instytut”, Kharkiv, Ukraine, pp. 145– 147.

Gnatov, A.V., Argun, Shh.V. and Gnatova, G.A., Harkivs'kyj nacional'nyj avtom.-dorozhn. universytet (2016), Prystrij generuvannja elektrychnoi' energii', Patent Ukrai'ny No. 106587.

Gnatov, A.V., Argun, Shh.V. and Gnatova, G.A., Harkivs'kyj nacional'nyj avtom.-dorozhn. universytet (2016), Sposib generuvannja elektrychnoi' energii' vid krokiv ljuds'kogo potoku, Patent Ukrai'ny No. 106588.

Florentsev, S., Makarov, L., Menukhov, V. and Varakin, I. (2016), “Ekonomichnyy ekologichnyy gibridnyy gorodskoy avtobus”, available at: www.russianelectronics.ru/leaderr/ review/40498/doc/44113 (accessed 03 July 2016).

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-10-20

Як цитувати

Аргун, Щ. В., Гнатов, А. В., & Ульянец, О. А. (2016). ЕКОЛОГІЧНИЙ ТА ЕНЕРГОЕФЕКТИВНИЙ АТОМОБІЛЬНИЙ ТРАНСПОРТ ТА ЙОГО ІНФРАСТРУКТУРА. Вісник ЖДТУ. Серія "Технічні науки", (2(77), 18–27. https://doi.org/10.26642/tn-2016-2(77)-18-27

Номер

Розділ

АВТОМОБІЛЬНИЙ ТРАНСПОРТ