МЕТОД ВИЗНАЧЕННЯ КРИТИЧНОЇ ВИСОТИ ПЕРЕШКОДИ, ЯКУ МОЖЕ ПОДОЛАТИ АВТОМОБІЛЬ ПРИ ЗАДАНІЙ ШВИДКОСТІ ЙОГО ПРЯМОЛІНІЙНОГО РУХУ БЕЗ ВТРАТИ ПОПЕРЕЧНОЇ СТІЙКОСТІ

Автор(и)

  • Андрій Леонідович Башинський Національна академія Державної прикордонної служби України, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.26642/tn-2016-2(77)-42-47

Ключові слова:

стійкість, автомобіль, статична стійкість, методи випробувань, розрахункова схема

Анотація

Мобільність бойової машини є запорукою її виживання. Рух бойової колісної машини по пересіченій місцевості жорстко пов’язаний із ризиком її перекидання під час подолання перешкод, що вимагає моделювання стійкості прямолінійного руху зразка по пересіченій
місцевості з метою визначення пріоритетних зразків для комплектування підрозділів або надання рекомендацій за параметрами підвіски для автомобілів, які перебувають у стадії проектування. Автором запропонований метод аналітичного визначення геометричних параметрів перешкоди, яку може подолати зразок, при заданій швидкості його руху, з
урахуванням взаємного переміщення підресорних та непідресорних мас автомобіля щодо центра обертання. Також встановлено, що при переході з горизонтальної площини руху на похилу найбільш небезпечним є момент збудження коливань. Показано, що прискорене переміщення підресорних мас відносно центра обертання може призвести до значного зменшення коефіцієнта
поперечної стійкості. Отримано залежності для опису взаємних переміщень підресорних та непідресорних мас, впливу геометричних параметрів перешкод на поперечну стійкість автомобіля.

Біографія автора

Андрій Леонідович Башинський, Національна академія Державної прикордонної служби України

A.L. Bashynskyj

Посилання

Bashyns'kyj, A.L. and Ostashevs'kyj, S.A. (2016), “Modeljuvannja povedinky pidresorenyh i nepidresorenyh mas avtomobilja v moment perehodu z goryzontal'noi' ploshhyny ruhu na pohylu”, Naukovi notatky, Vol. 55, pp. 16–21.

Bashyns'kyj, A.L. (2015), “Rozrahunkovi shemy statychnoi' poperechnoi' stijkosti”, Avtoshljahovyk Ukrai'ny, Vol. 3 (245), pp. 22–23.

Bashyns'kyj, A.L. and Ostashevs'kyj, S.A. (2015), “Al'ternatyvnyj pidhid do ocinky poperechnoi' stijkosti avtomobilja”, Vestnik Khar'kovskogo natsional'nogo avtomobil'no-dorozhnogo universiteta,

Vol. 71, pp. 151–155.

Biderman, V.L. (1980), Teoriya mekhanicheskikh kolebaniy, Vysshaya shkola, Moscow, 408 p.

Vikovych, I.A. (2013), Teorija ruhu transportnyh zasobiv, Vydavnyctvo L'vivs'koi' politehniky, L'viv, 672 p.

Іvanov, B.O. (2012), Konspekt lekcij iz teoretychnoi' mehaniky, Vydavnycho-poligrafichnyj centr “Kyi'vs'kyj universytet”, Kyiv, 207 p.

Kir'yanov, D.V. (2012), Mathcad 15/Mathcad Prime 1.0, BKhV-Peterburg, St. Petersburg, 432 p.

Litvinov, A.S. (1971), Upravlyaemost' i ustoychivost' avtomobilya, Mashinostroenie, Moscow, 416 p.

Rotenberg, R.V. (1972), Podveska avtomobilya, Mashinostroenie, Moscow, 392 p.

Yablonskiy, A.A. and Noreyko, S.S. (1961), Kurs teorii kolebaniy, Vysshaya shkola, Moscow, 207 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-10-20

Як цитувати

Башинський, А. Л. (2016). МЕТОД ВИЗНАЧЕННЯ КРИТИЧНОЇ ВИСОТИ ПЕРЕШКОДИ, ЯКУ МОЖЕ ПОДОЛАТИ АВТОМОБІЛЬ ПРИ ЗАДАНІЙ ШВИДКОСТІ ЙОГО ПРЯМОЛІНІЙНОГО РУХУ БЕЗ ВТРАТИ ПОПЕРЕЧНОЇ СТІЙКОСТІ. Вісник ЖДТУ. Серія "Технічні науки", (2(77), 42–47. https://doi.org/10.26642/tn-2016-2(77)-42-47

Номер

Розділ

АВТОМОБІЛЬНИЙ ТРАНСПОРТ