АНАЛІЗ ОБҐРУНТОВАНОСТІ ТАРИФНОЇ ПОЛІТИКИ ПАСАЖИРСЬКИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ МІСЬКИМ ЕЛЕКТРОТРАНСПОРТОМ ЛУЦЬКА

Автор(и)

  • Ігор Сергійович Мурований Луцький національний технічний університет, Україна
  • Ірина Олексіївна Павлова Луцький національний технічний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.26642/tn-2016-2(77)-175-180

Ключові слова:

міський транспорт, пасажиропотоки, пільгові категорії, тарифи на перевезення

Анотація

Здійснено аналіз обґрунтованості тарифної політики пасажирських перевезень міським електротранспортом. Встановлено, що для частини населення законодавчо дозволено безкоштовний або пільговий проїзд на електротранспорті, тому ця частина витрат
підприємства компенсується державою. У зв’язку з цим рівень компенсацій не відповідає реальним потребам підприємств. Крім того, у роботі досліджено пасажиропотоки та частку пільгових категорій населення Луцька, які користуються громадським транспортом, та надано пропозиції щодо змін у компенсаційній політиці для забезпеченням ефективного розвитку підприємства. Підраховано кількість пасажирів, що мають право на безплатний проїзд у тролейбусах та коефіцієнт співвідношення кількості безплатних до платних пасажирів. Встановлено, що коефіцієнт співвідношення кількості безплатних до платних пасажирів
дорівнює 2,50, тобто на одного пасажира приблизно припадає три пільговики. Це змушує переглянути традиційні підходи до формування тарифів на пасажирському транспорті. Запропоновано перехід до нових механізмів компенсації пільгових перевезень.

Біографії авторів

Ігор Сергійович Мурований, Луцький національний технічний університет

I.Murovanyi

Ірина Олексіївна Павлова, Луцький національний технічний університет

I.Pavlova

Посилання

Management Consulting Group (2009), “Al'ternativnye sistemy organizatsii l'gotnykh passazhirskikh perevozok”, available at: www.mcg.com.ua/news/press

Liberman, S.Yu. (1995), Puti povysheniya ekonomicheskoy effektivnosti avtobusnykh passazhirskikh perevozok v gorodakh. Seriya “Ekonomika i upravlenie na avtomobil'nom transporte”, Vol. 1, Informavtotrans, Moscow, 35 p.

Lytvynenko, Ja.V. (2001), Suchasna polityka cinoutvorennja, MAUP, Kyiv, 152 p.

Nagirna, Ja.Ja. (2008), “Kombinovana metodyka formuvannja taryfiv pidpryjemstv pasazhyrs'kogo transportu”, Aktual'ni problemy ekonomiky, No. 1 (79), pp. 147–153.

Nazarenko, Ja.Ja. (2007), Reformuvannja taryfnoi' polityky pasazhyrs'kogo transport: Author’s abstract, Kyiv, 21 p.

Razumova, K.M. (2012), “Systemnyj analiz vyznachennja optymal'nogo rivnja taryfiv”, Visnyk NTU, No. 26, pp. 263–266.

Peregljad systemy pil'g na proi'zd u gromads'komu transporti v Ukrai'ni z urahuvannjam dosvidu inshyh krai'n (2010), CASE Ukrai'na, Kyiv, 2010. - 34 p.

The Verhovna Rada of Ukraine (1991), Pro osnovy social'noi' zahyshhenosti invalidiv v Ukrai'ni Zakonom Ukrai'ny, Vidomosti Verhovnoi' Rady URSR, Kyiv, 252 p.

The Cabinet of Ministers of Ukraine (2002), Pro zatverdzhennja Porjadku finansuvannja vydatkiv miscevyh bjudzhetiv na zdijsnennja zahodiv z vykonannja derzhavnyh program social'nogo zahystu naselennja za rahunok subvencij z derzhavnogo bjudzhetu, DP “Ukrpravinform”, Kyiv, 482 p.

The Cabinet of Ministers of Ukraine (2004), Pro zatverdzhennja Pravyl nadannja naselennju poslug z perevezen' mis'kym elektrotransportom, available at: http:// zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z1735-04

Luc'ka mis'ka rada (2015), Pro prodovzhennja terminu dii' koeficijenta spivvidnoshennja bezplatnyh ta platnyh pasazhyriv v mis'komu elektrotransporti, available at: www.lutskrada.gov.ua/prescription/pro-prodovzhennya-terminu-diyi-koeficiyentaspivvidnoshennya- bezplatnyh-ta-platnyh

Vidomosti (2011), “Trolejbusne depo - golovna bil' Luc'kogo mera Mykoly Romanjuka”, available at: http://vidomosti-ua.com/news/19785

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-10-21

Як цитувати

Мурований, І. С., & Павлова, І. О. (2016). АНАЛІЗ ОБҐРУНТОВАНОСТІ ТАРИФНОЇ ПОЛІТИКИ ПАСАЖИРСЬКИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ МІСЬКИМ ЕЛЕКТРОТРАНСПОРТОМ ЛУЦЬКА. Вісник ЖДТУ. Серія "Технічні науки", (2(77), 175–180. https://doi.org/10.26642/tn-2016-2(77)-175-180

Номер

Розділ

АВТОМОБІЛЬНИЙ ТРАНСПОРТ