ДОСЛІДЖЕННЯ ДИНАМІЧНОГО ВПЛИВУ РУХОМОГО СКЛАДУ НА КОЛІЙНУ СТРУКТУРУ
DOI:
https://doi.org/10.26642/tn-2016-2(77)-181-192Ключові слова:
рухомий склад залізниць, система моніторингу, дефекти коліс, динамічний вплив на колію, порожній та завантажений вагониАнотація
Наведено результати експериментальних досліджень щодо оцінки динамічного впливу рухомого складу залізниць з дефектами коліс на колійну структуру. Виконано оцінка впливу швидкості руху в діапазоні від 10 до 40 км/год. та завантаженості рухомого складу
на величини кромкових напружень, що виникають у рейках, та прискорень рейок, співвіднесено результати статистичної обробки виміряних даних з метою визначення у майбутньому гранично допустимого рівня прискорень рейок. Проаналізовано вплив
дефектів різних розмірів на величину напружень та прискорень рейки. Виявлено монотонне зростання величини максимальних імовірнісних величин прискорень рейки під час проїзду як
локомотива, так і вагона не залежно від ступеня завантаженості, на відміну від напружень у кромках рейки, які не залежать від швидкості руху в досліджуваному діапазоні швидкостей. Встановлено, що лише за величиною максимального імовірного
значення кромкових напружень підошви рейки під час руху порожнього вагона неможливо виявити колеса з повзунами статистичними методами, при цьому аномальність у величинах прискорень рейки присутня й у записах порожнього вагона.
Посилання
Ngigi, R.W., Pislaru, C. B. A. and Gu, F. (2012), “Modern techniques for condition monitoring of railway vehicle dynamics”, Journal of Physics: Conference Series, 364 p.
Ward, C.P., Weston, P.F., Stewart, E.J.C., Li, H., Goodall, R.M., Roberts, C., Mei, T.X., Charles, G. and Dixon, R. (2011), “Condition monitoring opportunities using vehicle-based sensors”, Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers Part F: Journal of Rail and Rapid Transit, Vol. 225, No. 2, pp. 202–218.
Mei, T.X. and Li, H. (2008), “Measurement of vehicle ground speed using bogie-based inertial sensors”, Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers Part F: Journal of Rail and Rapid Transit, Vol. 222, No. 2, pp. 107–116.
Monje, P., Martinez, G., Aranguren, B. and Casado, L. (2011), “Using bogie-mounted sensors to measure wheel rolling and sliding in railway tracks”, Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers Part F: Journal of Rail and Rapid Transit.
Matsumoto, A., Sato, Y. and Ohno, H. (2008), “A new measuring method of wheel–rail contact forces and related considerations”, Wear, Vol. 265, No. 9–10, pp. 1518–1525.
Bleakely, S. and Senini, S. (2004), “Autonomous time frequency analysis of wagon body accelerations”, Proceedings of the Fifth Asia Pacific Industrial Engineering and Management Systems Conference, Gold Coast Australia, pp. 34.6.1–34.6.12.
”Bogie Condition Monitoring” (2012), in Railway technical handbook, Vol. 1, Chapter 8, pp. 152–163.
Mostovych, A.V., Cherniak, A.Yu. and Nozhenko, O.S. (2015), “Zastosuvannja metodiv koreljacijnogo ta spektral'nogo analizu do obrobky rezul'tativ dynamichnyh vyprobuvan' ruhomogo skladu zaliznyc'”, Zaliznychnyi transport Ukrainy, No. 4 (113), pp. 20–24.
Moynihan, T.W. and English, G.W. (2007), Railway safety technologies, Research and traffic group, Canada, 62 p.
Wei, C., Xin, Q., Chung, W.H., Liu, S., Tam, H. and Ho, S.L. (2012), “Real-time train wheel condition monitoring by fiber bragg grating sensors”, International Journal of Distributed Sensor Networks, Vol. 2012, pp. 1–7.
Brickle, B., Morgan, R., Smith, E., Brosseau, J. and Pinney, C. (2008), “Identification of existing and new technologies for wheelset condition monitoring”, Report for Task T607 TTCI Ltd UK RSSB.
Suvorina, T.V. (2004), Dinamicheskoe vzaimodeystvie sistem poluogranichennyih i ogranichennyih deformiruesyih tel, modeliruyuschih zheleznodorozhnyiy put i ob'ektyi infrastrukturyi: Author’s abstract, RGUPS, Krasnodar, 46 p.
Technical documentation on the ADXL278, available at: www.analog.com/static/importedfiles/ data_sheets/ADXL278.pdf
DSTU 7571:2014 (2014), Ruhomiy sklad zaliznits. Normi dopustimogo vplivu na zaliznichnu koliyu shirinoyu 1520 mm, Minekonomrozvytku, Kyiv, 19 p.
Chernyak, A., Gerlici, J., Nozhenko, O., Domin, R., Kravchenko, K. and Lack, T. (2016), “The experimental research of the dynamic loading of the railway track”, Proceedings of the III International conference for young scientists “Experimental and computational methods in Engineering”, 2–3 June 2016, Usti nad Labem, Czech Republic.
GOST R 55050 – 2012 (2013), Zheleznodorozhnyiy podvizhnoy sostav. Normyi dopustimogo vozdeystviya na zheleznodorodnyiy put i metodyi ispyitaniy, Standartinform, Moscow, 15 p.
Sladkovskiy, A. and Pogorelov, D.Yu. (2008), “Issledovanie dinamicheskogo vzaimodeystviya v kontakte koleso-rels pri nalichii polzunov na kolesnoy pare”, Visnyk Shidnoukrai'ns'kogo nacional'nogo universytetu im. V. Dalya, No. 5, pp. 88–95.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Олена Сергіївна Ноженко, Ганна Юріївна Черняк, Анатолій Валентинович Мостович
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського та у відкритому доступі в електронному архіві університету та на сайті журналу.