МЕТОДИКА ОЦІНЮВАННЯ СТАБІЛЬНОСТІ ТРАНСПОРТНО-ТЕХНОЛОГІЧНИХ СХЕМ ЗА УМОВ ЗМІННИХ МАТЕРІАЛЬНИХ ПОТОКІВ

Автор(и)

  • Мирослав Стефанович Оліскевич Національний університет «Львівська політехніка», Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.26642/tn-2016-2(77)-193-200

Ключові слова:

транспортна схема, логістичний ланцюг, часові затримки, змінні матеріальні потоки

Анотація

Розглядаються транспортні схеми постачання вантажів від виробника до споживача. Вони складаються з лінійних або таких логістичних ланцюгів, що перетинаються. Показано, що навіть,
коли такт вхідного потоку логістичної схеми є сталим, виникають статичні затримки матеріального руху. Надано залежність цих затримок від такту. Встановлено, що статичні затримки досягають мінімуму при оптимальному режимі роботи схеми поставок. Розглядається проблема оцінки ймовірних динамічних затримок матеріальних потоків в прямоточних транспортно-технологічних схемах, або таких, що мають розгалуження логістичних ланцюгів.
Затримки матеріального потоку в цьому випадку пов’язані зі змінами параметрів вхідних потоків. Параметри матеріальних потоків записані у вигляді дискретних залежностей. Використана
методика кінцевих різницевих рівнянь для оцінки стабільності транспортно-технологічної схеми при зовнішніх збуреннях. Порядок рівняння залежить від структури логістичних ланцюгів. Рівняння можна звести до однорідного виду, що дає змогу знайти їх розв’язок. Відповідно до коренів характеристичного рівняння можна зробити висновок про стійкість транспортно- технологічної схеми до зовнішніх збурень. Наводиться приклад лінійної нестійкою схеми. На цьому прикладі видно, що підбір параметрів логістичних операцій є недостатньою умовою стійкості. Схеми постачань повинні мати вхідні регулятори потоку.

Біографія автора

Мирослав Стефанович Оліскевич, Національний університет «Львівська політехніка»

M.S. Oliskevych

Посилання

Chang, Y. and Makatsoris, H. (2009), “Supply chain modeling using simulation”, International Journalof simulation, Vol. 2, No. 1, available at http:// ijssst.info/Vol-02/No-1/Chang.pdf

Kunycja, A.V. and Obishhenko, V.G. (2010), “Formalizacija shemy vzajemozv’jazku mizh skladovymy operacijamy procesu dostavky vantazhiv”, Visti Avtomobil'no-dorozhn'ogo instytutu, No. 2 (11), pp. 37–42.

Kutah, O.P. (2004), Modeljuvannja transportnyh system, Universytet ekonomiky i tehnologij transportu, Kyiv, 196 p.

Zhivitskaya, H. (2014), “Topological properties and methodology of research of complex logistic systems efficiency”, ECONTECHMOD. An International Quarterly Journal On Economics In Technology, New Technologies And Modeling Processes, Vol. 3, No. 3, pp. 23–33.

Kotenko, A.M. and Koval'ov, A.O. (2003), “Logistychna model' dostavky vantazhu vid vidpravnyka oderzhuvachu”, Zbirnyk naukovyh prac', No. 53, pp. 25–29.

Yunemann, R. (1989), Material flows in logistics, Shkrynher, Berlin, 286 p.

Oliskevych, M.S. (2010), “Doslidzhennja struktury ta parametriv transportno-tehnologichnoi' systemy material'nogo postachannja za umov prognozovanoi' zminy popytu na produkciju”, Visnyk Shidnoukr.

nac. un-tu im. V. Dalja, No. 1 (143), pp. 254–259.

Vil'kovs'kyj, J.K., Oliskevych, M.S. and Dorosh, V.M. (2006), “Metodyka vyznachennja neobhidnoi' kil'kosti avtotransportnyh zasobiv na majatnykovyh marshrutah”, Visnyk NTU, No. 13, Vol. 2, pp. 68–

Bulgakova, J. (2013), “The model of work in process inventory management of rail cars building company”, Transport problems, Vol. 8, Issue 4, pp. 129–136.

Uoters, D. (2003), Logystyka: upravlenye cep'ju postavok [Logystyka, supply chain control], translated by Egorov, V.N., JuNYTY, Moscow, 507 p.

Dominiak, C. (2012), “The Discrete Interactive Multiple Goal Programming under Risk”, Multiple Criteria Decision Making/University of Economics in Katowice, Vol. 7, pp. 59–70.

Maksyshko, N.K. (2009), Modeljuvannja ekonomiky metodamy dyskretnoi' nelinijnoi' dynamiky, in Perepelycja, O.V. (Ed.), Poligraf, Zaporizhia, 416 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-10-21

Як цитувати

Оліскевич, М. С. (2016). МЕТОДИКА ОЦІНЮВАННЯ СТАБІЛЬНОСТІ ТРАНСПОРТНО-ТЕХНОЛОГІЧНИХ СХЕМ ЗА УМОВ ЗМІННИХ МАТЕРІАЛЬНИХ ПОТОКІВ. Вісник ЖДТУ. Серія "Технічні науки", (2(77), 193–200. https://doi.org/10.26642/tn-2016-2(77)-193-200

Номер

Розділ

АВТОМОБІЛЬНИЙ ТРАНСПОРТ