ВПЛИВ ПРУЖНИХ ХАРАКТЕРИСТИК РУШІЯ НА ТЯГОВО-ЗЧІПНІ ВЛАСТИВОСТІ АВТОМОБІЛІВ ПІДВИЩЕНОЇ ПРОХІДНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.26642/tn-2016-2(77)-201-206Ключові слова:
колесо, пневматична шина, буксування, сипучий ґрунт, реактивна сила, коливанняАнотація
Проаналізовано актуальність теми досліджень, визначено мету та завдання, предмет та об’єкт досліджень. На основі аналізу відомих досліджень доведено актуальність досліджень, щодо підвищення прохідності транспортних засобів. На основі умови одночасного початку руху усіх коліс транспортного засобу встановлено залежність для визначення оптимального співвідношення приведених радіальної та крутильної жорсткостей приводу, підвіски і шини. Показано, що значно впливають на коефіцієнт зчеплення реактивні сили, що виникають у наслідок викиду ґрунту із зони контакту шини з опорною поверхнею. Запропонована
математична модель, що враховує як властивості пневматичної шини, так і властивості ґрунтів. Досліджено дію реактивних сил на колесо внаслідок викиду ґрунту із контактної зони при буксуванні. Запропоновано методику розрахунку коефіцієнта зчеплення при його буксуванні на сипучих ґрунтах з урахуванням сил, що виникають у наслідок викиду ґрунту із контактної зони.
Посилання
Zimelev, G.V. (1957), Teoriya avtomobilya, Voen. izdat. MO SSSR, Moscow, 454 p.
Rotenberg, R.V. (1972), Podveska avtomobilya, 3rd ed., Mashinostroenie, Moscow, 392 p.
Yatsenko, N.N. (1978), Pogloshchayushchaya i sglazhivayushchaya sposobnost' avtomobil'nykh shin, Mashinostroenie, Moscow, 132 p.
Enaev, A.A., Glazyrin, Yu.M., Shaldykin, V.P. and Yatsenko, N.N. (1982), “Uprugost' i dempfirovanie shin pri sovmestnom radial'nom i tangentsial'nom nagruzhenii”, Avtomobil'naya promyshlennost', No. 7, pp. 17–19.
Knoroz, V.I. and Klennikov, E.V. (1975), Shiny i kolesa, Mashinostroenie, Moscow, 184 p.
Gatov, D.M. (1973), “Nagruzki v transmisiyakh kolesnykh mashin pri avtokolebaniyakh”, Sb. Metody issledovaniya transportnykh mashin s pomoshch'yu AVM, pp. 84–99.
Kosharnyy, N.F. (1981), Osnovy teorii rabochego protsessa i rascheta dvizhiteley avtomobiley vysokoy prokhodimosti: Author’s abstract, Moscow, 39 p.
Stefanovich, Yu.G. (1962), “O vliyanii kolebaniy krutyashchego momenta v transmissii avtomobilya na ego prokhodimost' po snegu i pesku”, Tr. NAMI, Tsentr. n.-i. avtomob. i avtomotor. in-t, Vol. 45, pp. 99–108.
Opanasyuk, E.G. (1989), Povyshenie tyagovo-stsepnykh kachestv AVP putem sovershenstvovaniya konstruktsii transmisii i dvizhitelya: dissertation, Kyiv, 306 p.
Kosharniy, N.F., Zhirnov, B.M., Samokhvalov, P.P. and Opanasyuk, E.G., Issledovanie dinamiki kolesnogo dvizhitelya spetsial'nogo transportnogo sredstva.
Ageykin, Ya.S. (1972), Vezdekhodnye kolesnye i kombinirovannye dvigateli, Mashinostroenie, Moscow, 184 p.
Babkov, V.F., Birulya, A.K. and Sidenko, V.M. (1959), Prokhodimost' kolesnykh mashin po gruntu, Avtotransizdat, Moscow, 189 p.
Bocharov, N.F., Gusev, V.I., Semenov, V.M. and Solov'ev, V.I. (1974), Transportnye sredstva na vysokoelastichnykh dvizhitelyakh, Mashinostroenie, Moscow, 208 p.
Opanasjuk, Je.G. and Begers'kyj, D.B. (2016), “Do vyznachennja syl, shho dijut' na avtomobil'ne koleso pry buksuvanni”, Visnyk ZhDTU, No. 1 (76), pp. 128–136.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Євген Григорович Опанасюк, Дмитро Богданович Бегерський

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського та у відкритому доступі в електронному архіві університету та на сайті журналу.