ВПЛИВ ПРУЖНИХ ХАРАКТЕРИСТИК РУШІЯ НА ТЯГОВО-ЗЧІПНІ ВЛАСТИВОСТІ АВТОМОБІЛІВ ПІДВИЩЕНОЇ ПРОХІДНОСТІ

Автор(и)

  • Євген Григорович Опанасюк Житомирський державний технологічний університет, Ukraine
  • Дмитро Богданович Бегерський Житомирський державний технологічний університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.26642/tn-2016-2(77)-201-206

Ключові слова:

колесо, пневматична шина, буксування, сипучий ґрунт, реактивна сила, коливання

Анотація

Проаналізовано актуальність теми досліджень, визначено мету та завдання, предмет та об’єкт досліджень. На основі аналізу відомих досліджень доведено актуальність досліджень, щодо підвищення прохідності транспортних засобів. На основі умови одночасного початку руху усіх коліс транспортного засобу встановлено залежність для визначення оптимального співвідношення приведених радіальної та крутильної жорсткостей приводу, підвіски і шини. Показано, що значно впливають на коефіцієнт зчеплення реактивні сили, що виникають у наслідок викиду ґрунту із зони контакту шини з опорною поверхнею. Запропонована
математична модель, що враховує як властивості пневматичної шини, так і властивості ґрунтів. Досліджено дію реактивних сил на колесо внаслідок викиду ґрунту із контактної зони при буксуванні. Запропоновано методику розрахунку коефіцієнта зчеплення при його буксуванні на сипучих ґрунтах з урахуванням сил, що виникають у наслідок викиду ґрунту із контактної зони.

Біографії авторів

Євген Григорович Опанасюк, Житомирський державний технологічний університет

E. Opanasyuk

Дмитро Богданович Бегерський, Житомирський державний технологічний університет

D. Beherskyi

Посилання

Zimelev, G.V. (1957), Teoriya avtomobilya, Voen. izdat. MO SSSR, Moscow, 454 p.

Rotenberg, R.V. (1972), Podveska avtomobilya, 3rd ed., Mashinostroenie, Moscow, 392 p.

Yatsenko, N.N. (1978), Pogloshchayushchaya i sglazhivayushchaya sposobnost' avtomobil'nykh shin, Mashinostroenie, Moscow, 132 p.

Enaev, A.A., Glazyrin, Yu.M., Shaldykin, V.P. and Yatsenko, N.N. (1982), “Uprugost' i dempfirovanie shin pri sovmestnom radial'nom i tangentsial'nom nagruzhenii”, Avtomobil'naya promyshlennost', No. 7, pp. 17–19.

Knoroz, V.I. and Klennikov, E.V. (1975), Shiny i kolesa, Mashinostroenie, Moscow, 184 p.

Gatov, D.M. (1973), “Nagruzki v transmisiyakh kolesnykh mashin pri avtokolebaniyakh”, Sb. Metody issledovaniya transportnykh mashin s pomoshch'yu AVM, pp. 84–99.

Kosharnyy, N.F. (1981), Osnovy teorii rabochego protsessa i rascheta dvizhiteley avtomobiley vysokoy prokhodimosti: Author’s abstract, Moscow, 39 p.

Stefanovich, Yu.G. (1962), “O vliyanii kolebaniy krutyashchego momenta v transmissii avtomobilya na ego prokhodimost' po snegu i pesku”, Tr. NAMI, Tsentr. n.-i. avtomob. i avtomotor. in-t, Vol. 45, pp. 99–108.

Opanasyuk, E.G. (1989), Povyshenie tyagovo-stsepnykh kachestv AVP putem sovershenstvovaniya konstruktsii transmisii i dvizhitelya: dissertation, Kyiv, 306 p.

Kosharniy, N.F., Zhirnov, B.M., Samokhvalov, P.P. and Opanasyuk, E.G., Issledovanie dinamiki kolesnogo dvizhitelya spetsial'nogo transportnogo sredstva.

Ageykin, Ya.S. (1972), Vezdekhodnye kolesnye i kombinirovannye dvigateli, Mashinostroenie, Moscow, 184 p.

Babkov, V.F., Birulya, A.K. and Sidenko, V.M. (1959), Prokhodimost' kolesnykh mashin po gruntu, Avtotransizdat, Moscow, 189 p.

Bocharov, N.F., Gusev, V.I., Semenov, V.M. and Solov'ev, V.I. (1974), Transportnye sredstva na vysokoelastichnykh dvizhitelyakh, Mashinostroenie, Moscow, 208 p.

Opanasjuk, Je.G. and Begers'kyj, D.B. (2016), “Do vyznachennja syl, shho dijut' na avtomobil'ne koleso pry buksuvanni”, Visnyk ZhDTU, No. 1 (76), pp. 128–136.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-10-21

Як цитувати

Опанасюк, Є. Г., & Бегерський, Д. Б. (2016). ВПЛИВ ПРУЖНИХ ХАРАКТЕРИСТИК РУШІЯ НА ТЯГОВО-ЗЧІПНІ ВЛАСТИВОСТІ АВТОМОБІЛІВ ПІДВИЩЕНОЇ ПРОХІДНОСТІ. Вісник ЖДТУ. Серія "Технічні науки", (2(77), 201–206. https://doi.org/10.26642/tn-2016-2(77)-201-206

Номер

Розділ

АВТОМОБІЛЬНИЙ ТРАНСПОРТ