ВПЛИВ ПРУЖНИХ ХАРАКТЕРИСТИК РУШІЯ НА ТЯГОВО-ЗЧІПНІ ВЛАСТИВОСТІ АВТОМОБІЛІВ ПІДВИЩЕНОЇ ПРОХІДНОСТІ

Євген Григорович Опанасюк, Дмитро Богданович Бегерський

Анотація


Проаналізовано актуальність теми досліджень, визначено мету та завдання, предмет та об’єкт досліджень. На основі аналізу відомих досліджень доведено актуальність досліджень, щодо підвищення прохідності транспортних засобів. На основі умови одночасного початку руху усіх коліс транспортного засобу встановлено залежність для визначення оптимального співвідношення приведених радіальної та крутильної жорсткостей приводу, підвіски і шини. Показано, що значно впливають на коефіцієнт зчеплення реактивні сили, що виникають у наслідок викиду ґрунту із зони контакту шини з опорною поверхнею. Запропонована
математична модель, що враховує як властивості пневматичної шини, так і властивості ґрунтів. Досліджено дію реактивних сил на колесо внаслідок викиду ґрунту із контактної зони при буксуванні. Запропоновано методику розрахунку коефіцієнта зчеплення при його буксуванні на сипучих ґрунтах з урахуванням сил, що виникають у наслідок викиду ґрунту із контактної зони.


Ключові слова


колесо; пневматична шина; буксування; сипучий ґрунт; реактивна сила; коливання

Повний текст:

PDF

Посилання


Zimelev, G.V. (1957), Teoriya avtomobilya, Voen. izdat. MO SSSR, Moscow, 454 p.

Rotenberg, R.V. (1972), Podveska avtomobilya, 3rd ed., Mashinostroenie, Moscow, 392 p.

Yatsenko, N.N. (1978), Pogloshchayushchaya i sglazhivayushchaya sposobnost' avtomobil'nykh shin, Mashinostroenie, Moscow, 132 p.

Enaev, A.A., Glazyrin, Yu.M., Shaldykin, V.P. and Yatsenko, N.N. (1982), “Uprugost' i dempfirovanie shin pri sovmestnom radial'nom i tangentsial'nom nagruzhenii”, Avtomobil'naya promyshlennost', No. 7, pp. 17–19.

Knoroz, V.I. and Klennikov, E.V. (1975), Shiny i kolesa, Mashinostroenie, Moscow, 184 p.

Gatov, D.M. (1973), “Nagruzki v transmisiyakh kolesnykh mashin pri avtokolebaniyakh”, Sb. Metody issledovaniya transportnykh mashin s pomoshch'yu AVM, pp. 84–99.

Kosharnyy, N.F. (1981), Osnovy teorii rabochego protsessa i rascheta dvizhiteley avtomobiley vysokoy prokhodimosti: Author’s abstract, Moscow, 39 p.

Stefanovich, Yu.G. (1962), “O vliyanii kolebaniy krutyashchego momenta v transmissii avtomobilya na ego prokhodimost' po snegu i pesku”, Tr. NAMI, Tsentr. n.-i. avtomob. i avtomotor. in-t, Vol. 45, pp. 99–108.

Opanasyuk, E.G. (1989), Povyshenie tyagovo-stsepnykh kachestv AVP putem sovershenstvovaniya konstruktsii transmisii i dvizhitelya: dissertation, Kyiv, 306 p.

Kosharniy, N.F., Zhirnov, B.M., Samokhvalov, P.P. and Opanasyuk, E.G., Issledovanie dinamiki kolesnogo dvizhitelya spetsial'nogo transportnogo sredstva.

Ageykin, Ya.S. (1972), Vezdekhodnye kolesnye i kombinirovannye dvigateli, Mashinostroenie, Moscow, 184 p.

Babkov, V.F., Birulya, A.K. and Sidenko, V.M. (1959), Prokhodimost' kolesnykh mashin po gruntu, Avtotransizdat, Moscow, 189 p.

Bocharov, N.F., Gusev, V.I., Semenov, V.M. and Solov'ev, V.I. (1974), Transportnye sredstva na vysokoelastichnykh dvizhitelyakh, Mashinostroenie, Moscow, 208 p.

Opanasjuk, Je.G. and Begers'kyj, D.B. (2016), “Do vyznachennja syl, shho dijut' na avtomobil'ne koleso pry buksuvanni”, Visnyk ZhDTU, No. 1 (76), pp. 128–136.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Зимелев Г.В. Теория автомобиля / Г.В. Зимелев. – М. : Воен. издат. МО СССР, 1957. – 454 с.

2. Ротенберг Р.В. Подвеска автомобиля / Р.В. Ротенберг. – Изд. 3-е, перераб. и доп. – М. : Машиностроение, 1972. – 392 с.

3. Яценко Н.Н. Поглощающая и сглаживающая способность автомобильных шин / Н.Н. Яценко. – М. : Машиностроение, 1978 – 132 с.

4. Упругость и демпфирование шин при совместном радиальном и тангенциальном нагружении / А.А. Енаев, Ю.М. Глазырин, В.П. Шалдыкин, Н.Н. Яценко // Автомобильная промышленность. – 1982. – № 7. – С. 17–19.

5. Кнороз В.И. Шины и колеса / В.И. Кнороз, Е.В. Кленников. – М. : Машиностроение, 1975. – 184 с.

6. Гатов Д.М. Нагрузки в трансмисиях колесных машин при автоколебаниях / Д.М. Гнатов // Методы исследования транспортных машин с помощью АВМ. – Минск : Белорусский политехн. ин-т, 1973. – С. 84–99.

7. Кошарный Н.Ф. Основы теории рабочего процесса и расчета движителей автомобилей высокой проходимости : автореф. дис. ... докт. техн. наук / Н.Ф. Кошарный. – М., 1981. – 39 с.

8. Стефанович Ю.Г. О влиянии колебаний крутящего момента в трансмиссии автомобиля на его проходимость по снегу и песку / Ю.Г. Стефанович // О динамических нагрузках в трансмиссиях автомобилей. – Вип. 45. – 1962. – С. 99–108.

9. Опанасюк Е.Г. Повышение тягово-сцепных качеств АВП путем совершенствования конструкции трансмисии и движителя : дис. ... канд. тех. наук / Е.Г. Опанасюк – К., 1989. – 306 с.

10. Исследование динамики колесного движителя специального транспортного средства : научный отчет по хоздоговорной теме / Н.Ф. Кошарний, Б.М. Жирнов, П.П. Самохвалов и др.

11. Агейкин Я.С. Вездеходные колесные и комбинированные двигатели / Я.С. Агейкин. – М. : Машиностроение, 1972. – 184 с.

12. Бабков В.Ф. Проходимость колесных машин по грунту / В.Ф. Бабков, А.К. Бируля, В.М. Сиденко. – М. : Автотрансиздат, 1959. – 189 с.

13. Транспортные средства на высокоэластичных движителях / Н.Ф. Бочаров, В.И. Гусев, В.М. Семенов и др. – М. : Машиностроение, 1974. – 208 с.

14. Опанасюк Є.Г. До визначення сил, що діють на автомобільне колесо при буксуванні / Є.Г. Опанасюк, Д.Б. Бегерський // Вісник ЖДТУ. – № 1 (76) – Житомир, 2016. – С. 128–136.





DOI: https://doi.org/10.26642/tn-2016-2(77)-201-206

Copyright (c) 2016 Євген Григорович Опанасюк, Дмитро Богданович Бегерський

Це видання ліцензовано за ліцензією Creative Commons Із Зазначенням Авторства - Некомерційна 4.0 Міжнародна.