ВИЗНАЧЕННЯ СИЛ ВЗАЄМОДІЇ КОЛЕСА ЛЕГКОВОГО АВТОМОБІЛЯ ПІД ЧАС РУХУ НЕРІВНОЮ ДОРОГОЮ

Автор(и)

  • Віктор Михайлович Поляков Національний транспортний університет, Ukraine
  • Олександр Олександрович Разбойніков Національний транспортний університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.26642/tn-2016-2(77)-215-223

Ключові слова:

автомобіль, автомобільне колесо, підвіска, демпфер, дорожня нерівність

Анотація

Для розрахунку показників експлуатаційних властивостей автомобіля, що рухається нерівною дорогою, в більшості випадків необхідно знати опорні реакції на колесах транспортного засобу та їх зміну залежно від режиму руху. В зв’язку з цим виникає інтерес
визначення сил в центральній площині обертання колеса легкового автомобіля при переїзді через нерівність із різними швидкостями його руху. Розроблено математичну модель для розрахунку сил в центральній площині обертання колеса під час рівномірного прямолінійного руху легкового автомобіля опорною поверхнею, що
має нерівність синусоїдального профілю. Враховано параметри мас та геометричні параметри легкового автомобіля й нерівності, пружні та дисипативні властивості підвіски і шини. Отримані результати дослідження взаємодії автомобільного колеса з одиничною
синусоїдальною нерівністю під час рівномірного прямолінійного руху легкового автомобіля Renault 15TS з різною швидкістю. Наведено графічні залежності, що дозволяють оцінити вплив швидкості руху автомобіля нерівною дорогою на сили взаємодії колеса з опорною поверхнею.

Біографії авторів

Віктор Михайлович Поляков, Національний транспортний університет

V.M. Polyakov

Олександр Олександрович Разбойніков, Національний транспортний університет

О.О. Razboynikov

Посилання

Podrigalo, M.A., Volkov, V.P. and Boboshko, A.A. (2008), Dinamika avtomobilya, in Podrigalo, M.A. (Ed.), KhNADU, Kharkiv, 426 p.

Khachaturov, A.A., Afanas'ev, V.L. and Vasil'ev, V.S. (1976), Dinamika sistemy doroga – shina – avtomobil' – voditel', in Khachaturov, A.A. (Ed.), Mashinostroenie, Moscow, 535 p.

Mazur, V.V. (2009), “Matematicheskaya model' dinamiki avtomobilya pri tormozhenii na nerovnoy doroge”, Sistemy. Metody. Tekhnologii, No. 4, pp. 42–45.

Mazur, V.V. (2009), “Opredelenie parametrov ekspluatatsionnykh svoystv avtotransportnogo sredstva pri dvizhenii po nerovnoy doroge”, Sistemy. Metody. Tekhnologii, No. 2, pp. 39–41.

Pevzner, Y.M. (1976), “K raschetu vertikal'nykh kolebaniy avtomobilya”, Avtomobil'naya promyshlennost', No. 1, pp. 21–24.

Raympel', Y. (1986), Shassi avtomobilya: Amortizatory, shiny i kolesa, translated by Agapov, V.P., Mashinostroenie, Moscow, 316 p.

Rotenberg, R.V. (1972), Podveska avtomobilya, 3rd ed., Mashinostroenie, Moscow, 392 p.

Selifonov, V.V., Khusainov, A.Sh. and Lomakin, V.V. (2007), Teoriya avtomobilya, MGTU “MAMI”, Moscow, 102 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-10-21

Як цитувати

Поляков, В. М., & Разбойніков, О. О. (2016). ВИЗНАЧЕННЯ СИЛ ВЗАЄМОДІЇ КОЛЕСА ЛЕГКОВОГО АВТОМОБІЛЯ ПІД ЧАС РУХУ НЕРІВНОЮ ДОРОГОЮ. Вісник ЖДТУ. Серія "Технічні науки", (2(77), 215–223. https://doi.org/10.26642/tn-2016-2(77)-215-223

Номер

Розділ

АВТОМОБІЛЬНИЙ ТРАНСПОРТ