Моделі і алгоритми експертноі процедури формування навчального плану спеціальності

Ata Orazgeldyiovych Ovezgheldyyev, Oleksandr Ivanovych Prylypko

Анотація


Створена модель кількісної теорії планування і управління процесами підготовки висококваліфікованих фахівців, яка відповідає сучасним вимогам суспільства. В процесі побудови даної моделі розглянуто кількісні оцінки рейтингу навчальних дисциплін при формування навчального плану підготовки фахівця. Розглянуто процедуру формування загального списку навчальних дисциплін щодо вивчення питання стосовно їх включення до навчального плану. Сформульовано кількісні оцінки кожної навчальної дисципліни з загального списку у вигляді локального, абсолютного і відносного рейтингів. Також запропоновано методику відбору навчальних дисциплін відповідно до їх ранжування за рейтингом та враховуючи близькість дисциплін за змістом. Розглянуто процедуру розподілу навчального навантаження між дисциплінами, яка завершує всю процедуру формування навчального плану підготовки фахівця відповідно до спеціальності.

Ключові слова


модель; фахівець; експерт; навчальний план; рейтинг; навчальна дисципліна; експертиза; експертна оцінка

Повний текст:

PDF

Посилання


Arkhipova, E.N., Belgorodtseva, V.O., Shakhgel'dyan, K.I. and Tsuranov, E.V. (2012), “Model' uchebnogo plana novogo pokoleniya”, Territoriya novykh vozmozhnostey. Vestnik Vladivostokskogo gosudarstvennogo universiteta ekonomiki i servisa, Vol. 5, pp. 155–166.

Grabovec'kyj, B.Je. (2010), Metody ekspertnyh ocinok: teorija, metodologija, naprjamky vykorystannja, VNTU, Vinnycja, 171 p.

Gubarenko, E.V., Ovezgel'dyev, A.O. and Petrov, E.G. (2013), Modeli i metody upravleniya ustoychivym razvitiem sotsial'no ekonomicheskikh system, Grin' D.S., Kherson, 252 p.

Naykhanova, L.V. and Dambaeva, S.V. (2004), Metody i algoritmy prinyatiya resheniy v upravlenii uchebnym protsessom v usloviyakh neopredelennosti, VSGTU, Ulan-Ude, 164 p.

Nefedov, L.I. and Bespalyy, V.A. (2012), “Metod vybora variativnoy sostavlyayushchey uchebnogo plana v mnogoprofil'nom srednem uchebnom zavedenii”, Vestnik KhNADU, Vol. 56, pp. 20–25.

Nefedov, L.I. and Bespalyy, V.A. (2012), “Modeli sinteza variativnoy sostavlyayushchey uchebnogo plana v sisteme menedzhmenta kachestva upravleniya sredneobrazovatel'nogo uchrezhdeniya”, Naukovyj visnyk Hersons'koi' derzhavnoi' mors'koi' akademii', Vol. 1 (6), pp. 383–395.

Ovezgel'dyev, A.O. and Petrov, K.E. (2016), “Nechetko interval'nyy metod vybora al'ternativ pri provedenii kollektivnogo ekspertnogo otsenivaniya”, Kibernetika i sistemnyy analiz, Vol. 52, Vol. 2, pp. 107–115.

Ovezgel'dyev, A.O., Petrov, E.G. and Petrov, K.E. (2002), Sintez i identifikatsiya modeley mnogofaktornogo otsenivaniya i optimizatsii, Naukova Dumka, Kyiv, 163 p.

Kharitonov, I.M. (2011), “Algoritm formirovaniya uchebnogo plana s primeneniem metodiki formalizovannogo predstavleniya uchebnoy distsipliny (na primere distsipliny “modelirovanie sistem”)”, Vestnik AGTU, Vol. 2, pp. 178–185.

Cidylo, I.M. (2011), “Zastosuvannja aparatu nechitkoi' logiky dlja ocinky reprezentatyvnosti eksperta”, Naukovi zapysky Ternopil's'kogo nacional'nogo pedagogichnogo universytetu imeni Volodymyra Gnatjuka, Vol. 4, pp. 171–177.

Shirokov, A.I. and Lesovskaya, I.N. (2015), “Predstavlenie uchebnogo plana podgotovki v vysshey shkole grafovoy model'yu na osnove mezhpredmetnykh svyazey”, Sbornik nauchnykh trudov sWord, Vol. 1 (38), Vol. 4, pp. 52–56.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Модель учебного плана нового поколения / Е.Н. Архипова, В.О. Белгородцева, К.И. Шахгельдян, Э.В. Цуранов // Территория новых возможностей / Вестник Владивостокского государственного университета экономики и сервиса. – 2012. – № 5. – С. 155–166.

2. Грабовецький Б.Є. Методи експертних оцінок: теорія, методологія, напрямки використання : монографія / Б.Є. Грабовецький. — Вінниця : ВНТУ, 2010. – 171 с.

3. Губаренко Е.В. Модели и методы управления устойчивым развитием социально- экономических систем / Е.В. Губаренко, А.О. Овезгельдыев, Э.Г. Петров. – Херсон : Гринь Д.С., 2013. – 252 с.

4. Найханова Л.В. Методы и алгоритмы принятия решений в управлении учебным процессом в условиях неопределенности: монография / Л.В. Найханова, С.В. Дамбаева. – Улан-Удэ : ВСГТУ, 2004. – 164 с.

5. Нефёдов Л.И. Метод выбора вариативной составляющей учебного плана в многопрофильном среднем учебном заведении / Л.И. Нефёдов, В.А. Беспалый // Вестник ХНАДУ : сб. науч. тр. – 2012. – Вып. 56. – С. 20–25.

6. Нефёдов Л.И. Модели синтеза вариативной составляющей учебного плана в системе менеджмента качества управления среднеобразовательного учреждения / Л.И. Нефёдов, В.А. Беспалый // Науковий вісник Херсонської державної морської академії. – 2012. – № 1 (6). – С. 383–395.

7. Овезгельдыев А.О. Нечетко-интервальный метод выбора альтернатив при проведении коллективного экспертного оценивания / А.О. Овезгельдыев, К.Э. Петров // Кибернетика и системный анализ. – 2016. – Т. 52. – № 2. – С. 107–115.

8. Овезгельдыев А.О. Синтез и идентификация моделей многофакторного оценивания и оптимизации / А.О. Овезгельдыев, Э.Г. Петров, К.Э. Петров. – К. : Наукова Думка, 2002. – 163 с.

9. Харитонов И.М. Алгоритм формирования учебного плана с применением методики формализованного представления учебной дисциплины (на примере дисциплин «моделирование систем») / И.М. Харитонов // Вестник АГТУ. – 2011. – № 2. – С. 178–185.

10. Цідило І.М. Застосування апарату нечіткої логіки для оцінки репрезентативності експерта / І.М. Цідило // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка / Серія: Педагогікаю – Тернопіль : ТНПУ, 2011. – № 4. – С. 171–177.

11. Широков А.И. Представление учебного плана подготовки в высшей школе графовой моделью на основе межпредметных связей / А.И. Широков, И.Н. Лесовская // Сборник научных трудов sWord. – 2015. – Вып. 1 (38). – Т. 4 Технические науки. – С. 52–56.





DOI: https://doi.org/10.26642/tn-2016-3(78)-80-85

Copyright (c) 2016 Ata Orazgeldyiovych Ovezgheldyyev, Oleksandr Ivanovych Prylypko

Це видання ліцензовано за ліцензією Creative Commons Із Зазначенням Авторства - Некомерційна 4.0 Міжнародна.