ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ МАНЕВРЕННОСТІ МОДУЛЬНОГО ТРИЛАНКОВОГО ПРИЧІПНОГО АВТОПОЇЗДА У СКЛАДІ «АВТОМОБІЛЬ-ТЯГАЧ– ДВОВІСНИЙ ПІДКАТНИЙ ВІЗОК З НЕПОВОРОТНИМИ ОСЯМИ (DOLLY)– ТРИВІСНИЙ НАПІВПРИЧІП»

Автор(и)

  • Дмитро Миколайович Гандзюк Луцький національний технічний університет, Україна
  • Микола Олександрович Гандзюк Луцький національний технічний університет, Україна
  • Валентин Михайлович Придюк Луцький національний технічний університет, Україна
  • Валерій Віталійович Стельмащук Луцький національний технічний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.26642/tn-2016-3(78)-127-135

Ключові слова:

автопоїзд, модульний триланковий причіпний автопоїзд, компонувальна схема, причіпна ланка, причіп, напівпричіп, підкатний візок, габаритна смуга руху, маневреність, теоретичні дослідження, експериментальні дослідження.

Анотація

Проведення досліджень маневреності на натурних зразках пов’язане з великими матеріальними витратами, а можливості дослідження натурних зразків модульних триланкових автопоїздів проблематичні. У таких випадках завдання успішно виконується на масштабних і фізично подібних моделях. При цьому слід зазначити, що такий метод проведення досліджень має істотні недоліки – неможливість моделювання всіх параметрів їхнього руху (зокрема, відведення шин, лінійні й кутові прискорення тощо), які в ряді випадків впливають на характер руху автопоїзда.
З огляду на викладене вище у роботі розроблено програму та запропоновано методику проведення експериментальних досліджень руху модульного триланкового причіпного автопоїзда, що складається з тривісного автомобіля-тягача, двовісного підкатного візка з неповоротними осями (dolly) і тривісного напівпричепа з використанням виготовленої в масштабі 1:87 радіокерованої моделі вказаного автопоїзда. При виготовленні моделі автопоїзда були використані складові (радіокерований тягач, підкатний візок, напівпричіп, дистанційний пульт керування) виробництва фірми Bburago.
Наведено результати проведених експериментальних досліджень.

Біографії авторів

Дмитро Миколайович Гандзюк, Луцький національний технічний університет

D.М. Handzyuk

Микола Олександрович Гандзюк, Луцький національний технічний університет

M.О. Handzyuk

Валентин Михайлович Придюк, Луцький національний технічний університет

V.М. Prydyuk

Валерій Віталійович Стельмащук, Луцький національний технічний університет

V.М. Stelmashchuk

Посилання

Gandzyuk, M.O., Selezn'ov, E.L. and Gandzyuk, D.M. (2016), “Rozrobka ploskoi' matematychnoi' modeli ruhu modul'nogo trylankovogo prychipnogo avtopoi'zda u skladi “avtomobil' tjagach – dvovisnyj pidkatnyj vizok z nepovorotnymy osjamy (dolly) – tryvisnyj napivprychip”, Naukovі notatki: Mizhvuzivs'kyj zbirnyk, Vol. 55, pp. 72–79.

Englezі, O.A. (2007), “Doslidzhennja kinematyky povorotu avtopoi'zda na fizychnij modeli”, Upravlinnja proektamy, systemnyj analiz i logistyka, Vol. 5.

Zakin, Ya.X. (1961), Metody analiza manevrennykh svoystv avtopoezdov, Avtotransizdat, Moscow, 42 p.

Sahno, V.P., Voronіna, І.F., Stel'mashhuk, V.V. and Polyakov, V.M. (2003), “Vplyv konstruktyvnyh i ekspluatacijnyh faktoriv na pokaznyky manevrenosti tr'ohlankovyh avtopoi'zdiv”, Avtoshljahovyk Ukrai'ny, special issue, pp. 98–101.

Sahno, V.P., Verbyc'kyj, V.G., Voronіna, І.F. and Stel'mashhuk, V.V. (2003), “Do vyznachennja pokaznykiv manevrenosti i stijkosti ruhu tr'ohlankovyh avtopoi'zdiv”, Systemni metody keruvannja, tehnologija ta organizacija vyrobnyctva, remontu ta ekspluatacii' avtomobiliv, No. 17, pp. 141–146.

Sahno, V.P., Glіnchuk, V.M., Marchuk, R.M. and Onishchuk, V.P. (2010), “Manevrenist' trylankovyh avtopoi'zdiv typu “B-Double”, Problemy avtomobil'nogo transportu : zb. nauk. pr., Vol. 7, NTU, pp. 187–198.

Sahno, V.P., Gumenjuk, P.O., Marchuk, R.M., Onyshhuk, V.P. and Prydjuk, V.M. (2011), “Manevrenist' ta bezpeka rjuhe trylankovyh avtopoi'zdiv riznyh komponuval'nyh shem”, Visnyk Donec'koi' akademii' avtomobil'nogo transportu. Naukovyj zhurnal, Vol. 4.

Sahno, V.P., Polyakov, V.M. and Glіnchuk, V.M. (2013), “Matematychne modeljuvannja trylankovyh avtopoi'zdiv v pozdovzhnij, vertykal'nij i poperechnij ploshhynah”, Visnyk Donec'koi' akademii' avtomobil'nogo transportu. Naukovyj zhurnal, Vol. 3, pp.73–84.

Sahno, V.P., Polyakov, V.M., Marchuk, R.M. and Gumenjuk, P.O. (2013), “Porivnjal'na ocinka manevrenosti trylankovyh avtopoi'zdiv riznyh komponuval'nyh shem”, Avtomobil'nyj transport. Naukovo-vyrobnychyj zhurnal, No. 1 (231), pp. 2–6.

Farobin, Ya.E., Yakobashvili, A.M. and Ivanov, A.M. (1993), Trekhzvennye avtopoezda, Mashinostroenie, Moscow, 224 p.

European parliament and the Council (2002), Directive 2002/7/EC laying down for certain road vehicles circulating within the Community the maximum authorized dimensions in national and international traffic and the maximum authorized weights in international traffic, Official Journal of the European Communities, No. L67/47–49.

European parliament and the Council (1996), Counsil Directive 96/53/EC laying down for certain road vehicles circulating within the Community the maximum authorized dimensions in national and international traffic and the maximum authorized weights in international traffic, Official Journal of the European Communities, No. L235/59–75.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-12-22

Як цитувати

Гандзюк, Д. М., Гандзюк, М. О., Придюк, В. М., & Стельмащук, В. В. (2016). ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ МАНЕВРЕННОСТІ МОДУЛЬНОГО ТРИЛАНКОВОГО ПРИЧІПНОГО АВТОПОЇЗДА У СКЛАДІ «АВТОМОБІЛЬ-ТЯГАЧ– ДВОВІСНИЙ ПІДКАТНИЙ ВІЗОК З НЕПОВОРОТНИМИ ОСЯМИ (DOLLY)– ТРИВІСНИЙ НАПІВПРИЧІП». Вісник ЖДТУ. Серія "Технічні науки", (3(78), 127–135. https://doi.org/10.26642/tn-2016-3(78)-127-135

Номер

Розділ

АВТОМОБІЛЬНИЙ ТРАНСПОРТ